TOTAL VISITORS FROM 2008:

BAJU KUNING BAJU MERAH 48

1. Kita sedang melihat perang baju – kuning lawan merah.

2. Kuning berjuang untuk membersihkan pilihan raya. Baju merah yang menentangnya tentulah berjuang untuk pilihan raya yang kotor. Oleh kerana kekotoran yang dipertahan oleh baju merah ialah kekotoran Kerajaan, maka merah bersetuju dengan tuduhan baju kuning bahawa Kerajaan bergantung kepada yang kotor untuk menang pilihan raya.

3. Undang-undang Security Council Act yang baru dilulus oleh Kerajaan memberi kuasa kepadanya mengisytihar keadaan sekuriti dalam mana-mana kawasan berada dalam keadaan bahaya.

4. Apabila undang-undang ini dikuatkuasa dalam mana-mana kawasan, maka Kerajaan berhak menangkap dan memasuk dalam tahanan sesiapa sahaja tanpa bicara. Jikalau orang itu atau siapa sahaja terbunuh semasa penguatkuasaan undang-undang tersebut, mahkamah tidak perlu mengadakan inquest (pemeriksaan untuk menentukan sebab kematian) ke atas simati. Keluarga simati tidak boleh meminta dari mahkamah supaya sebab-sebab kematian diberitahu kepada mereka.

5. Mana-mana pihak yang membuat salah semasa menjalankan tugas tidak boleh didapati bersalah oleh mana-mana pihak.

6. Tindakan baju merah menyerang baju kuning boleh mencetuskan huru-hara dan kacau-bilau di mana-mana kawasan. Keadaan ini boleh menjadi alasan undang-undang sekuriti dikuatkuasakan di mana-mana sahaja.

7. Sehingga kini baju kuning tidak membalas keganasan baju merah. Tetapi besar kemungkinan baju merah akan berjaya merusuh dengan baju kuning pada 17-19 November semasa Bersih (baju kuning) berhimpun untuk buat demonstrasi.

8. Jika tidak ada rusuhan pada hari-hari tersebut pun, Kerajaan masih boleh kuatkuasakan undang-undang sekuriti atas sebab ramalan akan berlaku rusuhan.

9. Sedikit sebanyak baju merah sudah berjaya mempengaruhi Dewan Bandaraya. Kerana baju merah bercadang mengadakan tunjuk perasaan di Dataran Merdeka pada hari dan jam yang sama Bersih berdemonstrasi, maka Bandaraya sudah melarang sebarang tunjuk perasaan dari diadakan di Dataran Merdeka.

10. Melalui ugutan tunjuk perasaan baju merah sudah secara tidak langsung mengambil alih kuasa Kerajaan. Saya ucap tahniah kepada Jamal kerana sudah jadi de facto PM Malaysia.

11. Sementara badan Hasil Dalam Negeri sudah menjadi terrorist yang menyerang siapa sahaja kerana dapat bonus, Jamal Red Shirt sudah menjadi pengganas jalanan yang menyumbang kepada keamanan negara.

12. Syabas Dato. Bila nak dapat Tan Sri?

48 thoughts on “BAJU KUNING BAJU MERAH

  1. joetachi Nov 18,2016 6:17 AM

    Salam jumaat sekalian umat,
    Nnti akhirat takkira derajat.

    Salam warisan Adat brpantun,
    Ada kiasan, negaranya kartun..?

    Lahir kaya, mungkinkah raja.!
    Tetiba kaya..! gerangannya siapa?

    #berbilionbukanberjuta

    RakyatBertanya wakilkn k sana…
    ..Rafizi kena hukum penjara….!!
    Kah.!Kah.! Kah.!
    Kartun.! Kartun.!

    K sana penjara.! K sini buat apa.?
    Rkyat sengsara! Nk Ngadu kt siapa?

    esokSabtukita k situ.

    ..kkk…

    K.?
    Kartun..?

    :Kt mana ngadu.!

    RajaNegara kuasa takada..!
    Kah.! Kah.! Kah.!
    Kartun.! Kartun.! negaranya kartun.!

    #SalamSubuhKalauDahBangun

  2. joetachi Nov 17,2016 6:48 AM

    Asalamualaikum rkyat jelata,
    Selamat Sejahtra para pmbaca.

    Esok jumaat, semalam rabu..
    Esok ibadat, lusa brsatu…

    Dtg KL brbaju baju..
    bawa brsama bunga hadiah..
    brsama langkah kita k situ
    Sebar maklumat juga risalah..

    https://www.bersih.org/bersih-5-satukan-tenaga-malaysia-baru-versi-bahasa-malaysia/

    bukan brperang dtg k situ..
    Jgn brparang, jgn merapu..
    bukan binatang, mesti ada malu..!
    Nk Kumpul brsembang, luahkan nawaitu..!

    Siapa bawa belon? Siapa bawa bunga?
    Siapa bawa iman? Siapa ada harga?

    #NakBawaSurah #aNakBawaSejadah

    Bawa surah apa? nk baca kt situ?
    Ingin luah apa? ALLAH Maha tahu.!

    Siapa jd imam? derma surah Yasin!
    InsyaAllah tak demam…!
    sama Muhyiddin Yassin..?

    https://quran.com/36

  3. HouseWife Nov 11,2016 10:20 AM

    Assalamualaikum Tun,
    Tun, his advisers don’t waste a time, do they, they started working immediately the moment Mr Trump won and gave him beautiful script to read. Did you get it, Tun what he boasted to Malaysia esp to you Tun, he said Mr Trump, the new President-elect of America is his good old buddy, known personally and very close. My my…he has many powerful buddies, ex-president Obama is his buddy, Mr president China is his buddy, next change Mr president Russia is his buddy or maybe Mr president North Korea?! Under his new collection of buddies now is the tough Mr president Philippines.
    No ex PMs of Malaysia can match his collection, Tun. It’s like he’s telling you, us, “Look, I’m surrounded and protected by my great buddies of the world. You Malaysians are little people. You cannot touch me!”

    He’s planting a clear warning,” do not mess around with me”. Tun, to get great leaders of different ideologies to be his buddies, what did he or has he sacrificed? What did he give in return? I mean, you could not gotten near them and shook their hands and say, “we’re buddies now” without presenting them something so so very valuable?

    If Mr Trump is his buddy, well he could easily met up, put his hand on Mr Trump’s shoulder and tell off Mr Trump right in the face to stop all these atrocious bullying and oppression and killings of the Palestinians and give them back their freedom, their land and put back Palestine on the map of the world as before. Start with Palestine first, the rest of the Muslim world where USA has bombarded and bullied and oppressed to come next change. Don’t think about business business only. Could you do that first, Mr MO1@DSN@BuddyOfPowerfulLeaders?
    Not to worry about Amerixit of TPPA, buddy will not eat buddy, right Tun.

    Whatever happen after the march of Bersih Tun, Malaysians aren’t going anywhere, Malaysians will stay put and fight for a better Malaysia. But are we going to be any better, Tun? That is the purpose, right Tun, to make us better for our future generations. Pray to Allah that Tun and friends will be safe and sound from the RBA of si jamal the gangster.

    May Allah Bless and Protect Tun and family Always. May Allah grant you great wealth in health, knowledge and happiness. Take extra care in your safety and Thank you Tun.

  4. faridina Nov 11,2016 2:08 AM

    Assalamualaikum Ayahanda Tun,

    Koleksi sajak memBERSIHkan diri siri ke 5;

    Wahai bangsaku esok bukan milikmu..
    Esok milik anak cucu cicitmu..
    Esok lusa masa untuk mereka jua..

    Wahai bangsaku ayuh usah berlengah..
    Bangkit kita demi mereka..
    Biar sejarah menentukan..

    Setelah kita sama-sama tempuhi..
    Ranjau terakhir pasti berduri..
    Baik berdiri dari lena tanpa harga diri!

    Wasalam Tun.

  5. WandyCaswady Nov 10,2016 9:34 PM

    ﺛُﻢَّ ﻗَﺴَﺖْ ﻗُﻠُﻮﺑُﻜُﻢ ﻣِّﻦۢ ﺑَﻌْﺪِ ﺫَٰﻟِﻚَ ﻓَﻬِﻰَ ﻛَﭑﻟْﺤِﺠَﺎﺭَﺓِ ﺃَﻭْ ﺃَﺷَﺪُّ ﻗَﺴْﻮَﺓً ۚ ﻭَﺇِﻥَّ ﻣِﻦَ ٱﻟْﺤِﺠَﺎﺭَﺓِ ﻟَﻤَﺎ ﻳَﺘَﻔَﺠَّﺮُ ﻣِﻨْﻪُ ٱﻷَْﻧْﻬَٰﺮُ ۚ ﻭَﺇِﻥَّ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﻟَﻤَﺎ ﻳَﺸَّﻘَّﻖُ ﻓَﻴَﺨْﺮُﺝُ ﻣِﻨْﻪُ ٱﻟْﻤَﺎٓءُ ۚ ﻭَﺇِﻥَّ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﻟَﻤَﺎ ﻳَﻬْﺒِﻂُ ﻣِﻦْ ﺧَﺸْﻴَﺔِ ٱﻟﻠَّﻪِ ۗ ﻭَﻣَﺎ ٱﻟﻠَّﻪُ ﺑِﻐَٰﻔِﻞٍ ﻋَﻤَّﺎ ﺗَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ

    Thumma qasat quloobukum min baAAdi thalika fahiya kaalhijarati aw ashaddu qaswatan wainna mina alhijarati lama yatafajjaru minhu alanharu wainna minha lama yashshaqqaqu fayakhruju minhu almao wainna minha lama yahbitu min khashyati Allahi wama Allahu bighafilin AAamma taAAmaloona

    Then your hearts became hardened after that, being like stones or even harder. For indeed, there are stones from which rivers burst forth, and there are some of them that split open and water comes out, and there are some of them that fall down for fear of Allah. And Allah is not unaware of what you do.

    #muslimpro muslimpro.com

    https://youtu.be/XAi3VTSdTxU

  6. Guzzy Nov 10,2016 4:21 PM

    Saya teringin sekali untuk mengetahui sejarah kejatohan satu lagi empayar orang melayu lama yakni Empayar melayu champa tetapi teramat lah sedikit bahan bahan bacaan yang ada. Itu pun dari catatan sejarah yang di catit oleh penjajah barat.
    Satu ketika dulu Laut China Selatan lebih dikenali sebagai Laut Champa mengambil sempena nama peguasa laut yang berkuasa ketika itu.

    Apa yang telah berlaku sehingga kerajaan Vietnam lama di sebelah utaranya mampu mengalahkan Kerajaan Champa sehingga tidak terdaya lagi untuk bangun selepas beratus ratus tahun lamanya?

    Adakah pemerintah Kerajaan Champa(Yang beragama islam semasa kejatohannya) adalah pemerintah yang zalim atau adakah parti pembangkang yang sabotage?

    Ingat dan insaf lah bahawa Allah amat membenci golongan yang melampaui batas dan sekiranya Dia kehendaki boleh dan amat mudah sahaja suatu kaum yang zalim itu ditukarkan dengan kaum yang lain untuk berkuasa dimuka bumi ini.

  7. Kamarulaznan Nov 10,2016 2:38 PM

    Assalamualaikum,

    Saya ingin mencelah sedikit catatan sibotak mengenai Datuk Seri Anwar.

    Sama ada kita ni menyokong beliau atau tidak, kita semua seluruh rakyat Malaysia telah bersaksikan bahawa beliau telah dibawa ke perbicaraan, diadili dan dihukum. Proses itu kita nampak berjalan mengikut undang-undang.

    Tetapi hari ini perkara itu tidak berlaku. Tiada siapa yang didakwa. Tergantung begitu saja.

    Nampak sah pemimpin negara dan pihak yang berwajib sekarang tidak berprinsip. Malu lah.

  8. faridina Nov 10,2016 1:42 PM

    Assalamualaikum Ayahanda Tun,

    Jika ditanya pada Najis Al-JhoMaa siapa pilihannya sebagai Presiden AS ke 45 antara Hillary atau Trump pra pilihanraya?

    Jawapannya pastilah Hillary.

    Jika ditanya sekarang pasca pilihanraya Presiden AS?

    Jawapannya secara spontan Trump adalah rakan sepermainan golfnya dengan bahan bukti foto selfie bersama dengan caption My Favourite Pee M.

    Macam-macam ada dari buat ujikaji ala-ala Jamal SRP lebih baik Odikarl Dek-Dak buat analisa kemenangan mengejut “You Are Fired”..

    Apa-apapun Najis dan Trump banyak persamaan antara yang utamanya;
    i. Kedua2nya Ketua Kerajaan.
    ii. Kedua2nya seorang Billioner.
    iii.Kedua2nya meminati sukan Golf.

    Perbezaannya;
    i. Pee M bernajis adalah Ketua Kerajaan yang akhirnya berjaya menjadi Billioner.
    ii.Trump berusaha keras menjadi seorang Billioner dan kemudian berjaya menjadi Presiden AS ke 45.

    Satu kajian harus dilakukan terhadap kesan pada TPPA dan tindakan DOJ dengan perlantikan rakan sepermainan golf terbaru anak Tun Razak ini.

    Wasalam Tun.

  9. zulu Nov 10,2016 10:02 AM

    ““Trump’s appeal to Americans who have been left behind – those who want to see their government more focused on their interests and welfare, and less embroiled in foreign interventions that proved to be against US interests – have won him the White House,” the Prime Minister said in a statement yesterday.”

    “foreign interventions”…Najis, the Malaysian buccaneer referring to the DOJ case on his robbery…lol

    We all knew other “foreign interventions” by US started from WWII.

  10. sibotak Nov 10,2016 8:33 AM

    In between Tun Mahathir & Anwar Ibrahim
    Tun Mahathir is my Idol

    We need Tun Anwar Ibrahim back
    We need Jebat to Menagamuk

    Untuk bersama menegakan Kebenaran
    Kerana PM Najib serupa Sultan dahulu kala yg pentingkan kehendak beliau
    Sampai se ulas biji Nangka di tebuk perut Dang Anom yg sedang Mengandung

    Kebenaran di Utamakan
    Bukan pangkat dan darjat sesaorang

  11. sibotak Nov 10,2016 8:24 AM

    Hangus duit kita US 500 million yg Najib berikan pada Clinton
    Bertujuan untuk Najib bukan untuk Malaysia

    US 500 million seharusnya di derma pada Anak Yatim atau Derma Kemanusian di Timur Tengah
    Atau Halal di salurkan makanan pada Anjing , Kuching ug berkeliaran di Bumi kita

    So Jib , Where is our another US 500 Million you gives to Clinton
    This is not yr Grand Father nor yr Grand Mother money
    Having Malaysia such in Big Debts you continue to waste our money for yr benefits
    You one Hell of a Leader .May Curse be upon you

    Harap anggota UMNO turut Sedar & Banggun dari Khayalan & Pukauwan Najib
    Najib will be Fairy Tales

  12. tamchi Nov 10,2016 4:40 AM

    AsalamualaikumWarahmatullah

    BajuKuning.!BajuMerah.!
    Siapa yg Pening? Siapa yg Salah?

    Apa MaKaN?

    http://www.benarnews.org/malay/berita/my-MKN-berkuatkuasa-160801-08012016183500.html

    CARI MKN!!

    Kt Amrika demokrat Kalah,
    Kt Msia demokrasi Parah…

    Kt Syria….hmmm…..

    there lived a certain man
    :ghau :ghau
    TrumPutiN

    *
    Yg runsing, Yg telagah,

    #bunuhDiri
    #pejuangBeraniMati

    #diriDizalimi

    Palestin…….
    #dihati

    MALAYSIA…….
    ibupertiwi

    #bersihkanjiwasucikanhati

  13. sibotak Nov 10,2016 2:06 AM

    Yang pincang & bakal menjahanamkan Malaysia
    Bukanl saja pentakbiran Najib yg tidak tahu Adab
    Tapi lebih pada kepincangan system Judicaiary Sytem kita
    Yang Najib telah membonekakan Ketua AG Negara

    10 Najib tidak akan bolih bermaharajalela jika system Judiciary kita tidak Corrupted & Mampu mengendalikan
    Teraju Undang undang Negara , Undang Kemanusiaan , Undang Hak Asasi Manusia
    Tanpa kira Darjat , Pangkat ,Miskin atau Kaya
    Ini lah yg meracuni Malaysia hingga kini
    Najib berjaya menegakan benang yg Basah
    Dan Suara Hak gagal mengendurkan benang yg kering

    Tambahan KeSultanan kita gagal melaksanakan , bersuarakan untuk Rakyat demi Malaysia
    Kecurian Wang Negara dilakukan depan mata
    Lansung masuk kat account peribadi Najib
    Anggota Keluarga Najib sewenangnya mengambil kesempatan tanpa segan & silu
    Mencerminkan Undang undang Malaysia langsung tidak di patuhi dan di hormati

    Lihat kini Korea Selatan
    Suara Rakyat , juga Ke Hakiman Negara bertindak atas President mereka kerana hanya menolong kawan baik beliau
    Bukan mencuri duit Negara hanya menolong memberi peluang pada kawan baik beliau sahaja

    Sekarang Malaysia sudah Bacul dek kerana Kerajaan yg tidak betul
    Baru kini kita adakan VEP hanya rm20 saja bagi kenderaan Singapura ke Malaysia
    Kerajaan mereka sudah bersuara akan seimbangkan harga VEP mereka
    SEDANGKAN Singapura sudah berzaman memugut VEP yg mahal hampir rm 100 sehari atas Kenderaan kita masuk Singapura
    Tambah pelbagai kos seperti saman parking yg tidak munasabah , ERP mereka , Auto Pas kita yg tidak di beri resit , masalanya kadang kita keluar kita di tahan kononya kemarin kita tidak masukan Auto Pass , justeru kita di denda lagi.
    Seharusnya setiap Auto Pass kita masukan , LTA mereka harus memberi Resit
    Ini common sense juga hak si pembayar . Apatah lagi saman yg lain lain yg kadang tidak masuk akal
    Saya yakin kesemua kenderaan kita yg masuk Sinagpura semuanya ada melakukan kesalahan atas tuduhan mereka
    Dan kesemuanya main bayar begitu sahaja ,seolah kita di rompak

    Soalan nya Dimana Menteri UMNO kita bersuara demi Hak Bersama ?
    Tidak saya lihat satu Menteri pun Kedapan

    Kesimpulannya selagi System Keadilan kita di gegam kerajaan Najib yg tidak tanggung jawab atau sesiapa yg tidak Berkahlak
    Malaysia Keseluruhanya akan di gugat
    Malaysia akan Jatuh Miskin dengan di belenggu hutang keliling pinggan olih Najib
    Anak Bumi akan merempat di Tanah sendiri
    Lama kelamaan KeSultanan Melayu juga akan bubar

  14. Saya Baik Nov 9,2016 10:49 PM

    Hi..

    Would like to promote this community message. Please share Air Herba Ajaib Pak Anuar cawangan Gombak will be opened from Saturday, 12 November from 4pm and onwards.

    No charges. they are giving out free health drinks to everyone

  15. master Nov 9,2016 2:16 PM

    ASSALAMUALAIKUM WBT, YANG DIMULIAKAN AYAHANDA TUN SERTA KERABAT SEMUANYA. Good Day.

    Pada hemat saya,
    a. Ada 7 cara untuk menjatuhkan kerajaan yang sekarang memerintah negara:

    – PERTAMA, melumpuhkan sistem kepimpinan parti umno yang sedia ada. Ahli umno yang sedar akan kepincangan, salahlaku dan juga buntu arahtuju yang dibawa oleh kepimpinan sekarang, hendaklah berani bangkit, memprotes dan berjuang dengan melontarkan SUARA KERAMAT MELAYU serta keluar beramai2 bermula dari akar umbi peringkat cawangan, bahagian, negeri dan juga nasional. Kepimpinan umno sekarang adalah yang sebenarnya PENJENAYAH, PENDERHAKA dan PENGKHIANAT kepada AGAMA, BANGSA dan TANAHAIR.

    – KeDUA, semua parti pembangkang hendaklah bersatu dan bersetuju berkompromi dengan prinsip “1 lawan 1” untuk menghadapi pilihanraya akan datang. Prinsip asal setiap parti pembangkang hendaklah berubah mengikut keadaan semasa. Lihatlah sejarah sepanjang pilihanraya yang telah lalu, parti pembangkang tidak pernah berjaya menumbangkan parti pemerintah. Ini adalah masa yang terbaik untuk melakukannya. Apa yang perlu ditambah baik hendaklah difikirkan dan dilakukan dari sekarang.

    – KeTIGA, ahli2 dan barisan kepimpinan parti komponen yang di bawah parti pemerintah hendaklah juga bangkit menentang ketidakadilan dan kepincangan yang berlaku dalam barisan kepimpinan yang ada sekarang, supaya ahli2nya sedar bahawa pemimpin parti komponen bukanlah bodoh dan juga tidak waras seperti yang mereka sangkakan.

    – KeEMPAT, protes besar2an hendaklah dilakukan oleh majoriti rakyat di seluruh negara. Strategi ini bukanlah yang terbaik kerana ia memerlukan belanja yang besar dan risiko yang tinggi. Namun begitu tidaklah mustahil untuk dilakukan jika tiada lagi harapan untuk melihat kerajaan pemerintah untuk sedar bahawa rakyat yang cerdik ini sudah meluat, putus harap dan amat membenci akan salahlaku yang dilakukan malah dilindungi pula. Ya, RAKYAT pernah bangkit, berjuang dan berkorban menentang malayan union dengan gabungan rakyat dari segenap lapisan, golongan pemerintah dan juga raja2.

    – KeLIMA, mana2 pendokong dan penyokong yang pernah bersekongkol dan bersekutu serta pernah melindungi PENJENAYAH2, PENDERHAKA2 dan PENGKHIANAT2 tersebut BERTAUBAT, BANGKIT dan MENYATAKAN kesalahan2 yang pernah dan sedang dilakukan oleh kepimpinan sekarang.

    – KeENAM, semua kiai, guru pondok, mufti dan ulamak berani bangkit dan bergabung menentang kemungkaran yang sedang dilakukan oleh pihak pemerintah. Lakukanlah apa sepatutnya dibuat. Mana semangat juangmu, tiada lagikah ALLAH di hatimu. Wang ringgit, harta dan kedudukanmu akan juga hancur jika kemungkaran ini dibiarkan.

    – KeTUJUH, majoriti Raja2 Melayu yang cerdik lagi bijaksana dan sedar akan kepincangan yang berlaku sekarang, bangkit bergabung menyuarakan pendapat, menegur dan juga menyatakan ketidakpuashatian baginda2 dan mengarahkan pelbagai salahlaku ini dihentikan serta merta dan mengambil tindakan susulan sebelum TANAH MELAYU ini hancur lebur. Baginda Raja2 Melayu adalah PEMEGANG AMANAH yang diberikan RAKYAT. Mengapa tidak, sudah beribu tahun rakyat mempertahankanmu. Tiada Raja tiada Melayu. KEMBALIKANLAH KERAMAT DAULAT MU…kerana aku tahu rahsiamu.

    b. DULU BANGSA KU PAHLAWAN dan PEJUANG, RAJANYA, PEMERINTAHNYA, ULAMAKNYA dan RAKYATNYA sentiasa BERSATU menegakkan KEBENARAN.

    c. Ini bukan lagi soal politik, ini adalah soal maju mundurnya NEGARAKU yang TERCINTA ini.

    d. BANGKITLAH WAHAI RAKYAT dan PEJUANG2 demi AGAMA, BANGSA dan TANAHAIR. Jangan jadi penakut, jangan jadi pengecut, BANGKITKAN KEBERANIANMU. JANGAN BIARKAN BUMI YANG KU PIJAK INI JADI MILIK ORANG.

    e. Para penakut dan pengecut tidak layak digelar pejuang. Ya, seandainya parti pembangkang mengambil alih kepimpinan, negara mungkin rosak tetapi masih boleh diperbaiki, berfikirlah secara bijaksana tetapi seandainya dibiarkan pemerintah sekarang terus memimpin, maka bersiap sedialah menunggu akan kehancurannya.

    BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH…
    BERANI, CEKAL, TABAH…jangan leka, jangan lemah, jangan mudah kecewa,
    Perjuangan kita belum selesai…………
    Sudah bermula

  16. Fariq Islam Nov 9,2016 2:01 PM

    Assalamualaikum, Tun.

    Kekerasan dan tunjuk-perasaan sekarang meniggalkan budaya yang sangat tidak sihat di Malaysia.

    Siapa yang harus dikutuk? Pada satu ketika dulu, PERKASA juga bertindak liar, malah lebih liar lagi dengan perbuatan menghasut dan dibiar polis tanpa sebarang tindakan menyaman atau mendakwa! Ini kesannya.

    Inshaa-Allah, Malaysia akan diberkati dengan wujudnya pemimpin-pemimpin yang beretika, bersih dan berpandangan jauh!

  17. anti rasuah Nov 9,2016 1:45 PM

    Assalamualaikum Tun.

    Saya tidak setuju dengan pandangan Karl “Yang Bodoh” kononnya:

    Senang cerita, Raja-raja Melayu dah bersuara, tapi kalau ada yg terus degil membantah titah tuanku, berpindah lah ke negara lain … Dunia ni luas. Tak gitu?

    Saya nyatakan “raja-raja” ditukar kepada “SJ” sahaja.

    SJ tu tak sedar bahawa sejarah hidup keturunannya adalah lan*n. SJ tak sedar bahawa hasil yang dimakan dan harta yang ada padanya adalah hasil lendir dan belas ihsan dari rakyat dan pemimpin terdahulu seperti Tun.

    SJ kalau bercakap membuatkan rakyat Malaysia meluat, kerana konon dirinya teramat “power”.

    Satu cerita, saya ada dengar pada masa dahulu SJ la ni, bersekolah bersama pak sedara saya di Muar. SJ tak pandai bermain hoki dan jurulatihnya tidak memilihnya wakil sekolah tersebut. Dia mengadu kepada SJ (bapanya ketika itu), akhirnya beberapa minggu lepas itu jurulatih hoki di sekolah tersebut ditukarkan ke sekolah lain.

    Banyak lagi perangai buruk SJ la ni ddan SJ zaman dahulu boleh kita bukukan. Oleh kerana dia keturunan Sul*&@ kononnya, maka ceritanya tak boleh dibukukan. Maka ceritanya boleh disampaikan dari mulut ke mulut oranng lain dan tak ramai yang tahu.

    Wassalam.

  18. asahamat Nov 9,2016 11:30 AM

    Assalamualaikum wbt Tun

    Pertama2, kenapa Bloq Tun harus dijadikan wadah utk personal polemic. Bagi yg tak sependapat dgn Tun @ kita, buat tak tahu sudahlah. Lihat dan analisa saja apa hujahnya dan secara bijak carilah akal waras darinya utk didik rakyat utk tumbangkan BN dan Najib MO1. Itu lebih penting dari buang masa sanggah yg sudah jelas tidak akan mahu sedar.

    (2) Ambil contoh Tun digelar MahaFiraun. Jgn lihat pd Firaun yg jahat, sebab ada Firaun yg baik2. Di zaman Yusuf AS ada Firaun yg baik2. Firaun2 ini berpunya akal berbuat yg baik. Tun, jika tak jadi “MahaFiraun” cuba fikir di mana Melayu dan Negara pd masa ini? Tun, Allah jadikan dan terus panjangkan usianya dgn ada tujuanNya tersendiri. Bagi saya Melayu dan Begara perlukan Tun dan MahaFiraunnya khususnya kini!

    (3) Ingatlah cara Allah urus para setan. Dia tidak berkata apa lagi utk setan kecuali telah tetapkan mereka sebagai ahli Neraka. Yg Allah jaga adalah mereka yg baik2. kenapa kita tidak ikut cara Allah mengurus mahlukNya yg pelbagai? Kita perlu tumpukan kpd Melayu kebanyakan dan bukan para pemimpin haprak UMNO.

    (4) Salah satunya cepatlah kita ubah strategi Pergerakan Baju Kuning. Sasaran utk ubah Kerajaan harus disadari berada di tangan Melayu. Dgn Baju Kuning kini seperti didokong Cina, pasti Melayu akan terus curiga dan tidak enak. Maka itu puncanya wujud Baju Merah. Kendurkan atau hapuskan rasa curiga Melayu, pergerakan Baju Kuning kena ditunjangi Melayu!

    (5) Sudah jelas UMNO kian gundah. Buktinya dulu mereka kata Tun dikuda DAP. Sekarang mereka kata DAP kena kuda Tun. Itu semua nyamuk dan bicara politik. Hakikatnya kita sudah berbuat kemajuan. Melayu sudah mulai sedar, tanpa UMNO tetap kepimpinan Negara dlm tangan Melayu. Maka kini kita harus tumpu utk asak dan kikis sikap curiga Melayu luar bandar tentang kemungkinan tidak terbelanya Melayu tanpa UMNO. Caranya semua gerakan sekarang mesti ditunjangi Melayu. Melayu
    mesti dilihat memimpin segala.

    (6) Utk itu saya syorkan Maria Chin dan Ambiga harus kelihatan bergerak contohnya didokong dan bersama katakan Husni Hanazlah, Nazer Razak dan atau Dr MAZA. Inilah suatu tenaga baru Melayu bersih dan pedulikan Negara. Bersih harus digerak dan didokong kuat oleh Melayu! Gambaran Bersih alatan DAP mesti diperbetulkan segera. BERSATU, PKR, Amanah, PAS dan Warisan harus tukar wajah Bersih menjadi gerakkan sejagat baru Melayu ke arah Negara bersatu padu, kempimpinan beramanah, kehidupan adil
    dan berdaulat …

  19. ismadi Nov 9,2016 11:12 AM

    As Salam Tun,

    Benar bahawa baju merah diwujudkan untuk menyaingi baju kuning, menyokong Kerajaan dan menggerakkan aktiviti mereka atas nama bangsa Melayu.

    Baju Merah perlu memahami bahawa

    1. Perjuangan mereka di pihak yang salah.
    2. mereka mempertahan kan Pencuri dan gerombolan
    3. Mereka adalah ejen perpecahan perpaduan
    4. Mereka adalah pengacau kepada sistem demokrasi
    5. Mereka tidak mewakili bangsa melayu

    Baju Merah berhak demonstrasi

    1. Asalkan tidak provokasi
    2. Asalkan secara aman
    3. Asalkan tidak mengugut
    4. Asalkan tidak menjatuhkan maruah bangsa dan agama
    5. Asalkan tidak bertembung dengan Baju Kuning. Pilihlah tarikh dan masa
    sendiri.

    Agaknya siapa di belakang Baju Merah ini? Siapa yang sponsor? Kalau harap Jamal Pak Tongkol saja mahu senget juga kocek dia.

    Apa kata kita cari dalang baju merah ini dan kita dedahkan ia.

    Memang benar Baju Merah diwujudkan untuk membolehkan Akta MKN dikuat kuasakan.

    Setakat lama mana baju Kuning boleh bersabar dan bertahan? Huru hara pasti akan terjadi juga sekiranya terus dikasari.

    Semoga tulisan saya bermanfaat.

    Dan untuk Karl, lihatlah kepada asas dan sebab perjuangan dan ketahui ia melalui rasa hati sendiri. Anda boleh menghormati kerajaan tetapi tidaklah sampai menjilat untuk se kati dedak. Yang salah kita katakan salah. Mana ada pencuri yang benar di dalam sejarah manusia.

    Wasalam. Take care Tun Mahathir.

  20. Kamarulaznan Nov 9,2016 8:24 AM

    Assalamualaikum,

    Apa yang dikatakan oleh HouseWife “What I know is that they are taking over the roles of Igp and the Home Ministry.”, sangat tepat kerana dalam sebuah akhbar bertarikh 7 November lepas seorang ahli MT Umno mengatakan “…baju merah datang hasil daripada keperihatinan mereka bagi memastikan keamanan dan sistem undang-undang di negara ini dihormati”

    Ahli MT Umno itu memang typical “OdiKarl”. Semenjak bila tugas jaga keamanan berpindah kepada baju merah??

  21. Karl Iskandar Nov 9,2016 7:30 AM

    Demonstrasi jalanan bukan budaya kita dan tuanku Sultan Johor tidak izinkan, hatta melarang ia diadakan di negeri baginda.

    Saya berpendapat titah baginda mewakili sentimen Raja-Raja Melayu lain yg turut menolak cara yg melanggar adab penubuhan kerajaan melalui demokrasi dan konteks Raja Berpelembagaan.

    Senang cerita, Raja-raja Melayu dah bersuara, tapi kalau ada yg terus degil membantah titah tuanku, berpindah lah ke negara lain … Dunia ni luas. Tak gitu?

  22. faridina Nov 9,2016 1:46 AM

    Assalamualaikum Ayahanda Tun,

    Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..

    Sepandai-pandai karldai menendang akhirnya jadi Odikarl dek-dak ..

    Hidup TMJ.. Bang bang bang..

    Tiang Seri Najis.. Hahaha lawaklah..

    Wasalam Tun.

  23. WandyCaswady Nov 9,2016 12:29 AM

    Assalamuaalaikum…

    “Muhammad SAW was middle-sized, did not have lank or crisp hair, was not fat, had a white circular face, wide black eyes, and long eye-lashes. When he walked, he walked as though he went down a declivity. He had the “seal of prophecy” between his shoulder blades … He was bulky. His face shone like the moon. He was taller than middling stature but shorter than conspicuous tallness. He had thick, curly hair. The plaits of his hair were parted. His hair reached beyond the lobe of his ear. His complexion was azhar [bright, luminous]. Muhammad had a wide forehead, and fine, long, arched eyebrows which did not meet. Between his eyebrows there was a vein which distended when he was angry. The upper part of his nose was hooked; he was thick bearded, had smooth cheeks, a strong mouth, and his teeth were set apart. He had thin hair on his chest. His neck was like the neck of an ivory statue, with the purity of silver. Muhammad was proportionate, stout, firm-gripped, even of belly and chest, broad-chested and broad-shouldered.”

    Allahualam…

    “I saw a man, pure and clean, with a handsome face and a fine figure. He was not marred by a skinny body, nor was he overly small in the head and neck. He was graceful and elegant, with intensely black eyes and thick eyelashes. There was a huskiness in his voice, and his neck was long. His beard was thick, and his eyebrows were finely arched and joined together.

    When silent, he was grave and dignified, and when he spoke, glory rose up and overcame him. He was from afar the most beautiful of men and the most glorious, and close up he was the sweetest and the loveliest. He was sweet of speech and articulate, but not petty or trifling. His speech was a string of cascading pearls, measured so that none despaired of its length, and no eye challenged him because of brevity. In company he is like a branch between two other branches, but he is the most flourishing of the three in appearance, and the loveliest in power. He has friends surrounding him, who listen to his words. If he commands, they obey implicitly, with eagerness and haste, without frown or complaint.”

    Ottoman Empire 17th Century.

    Jazakumullahu khairan kathiraa…

  24. HouseWife Nov 8,2016 10:53 PM

    Assalamualaikum Tun,
    Tun, tumpang lalu sat. Makin lama semakin pelik la bunga2 ayat si ‘orang-orang’. Si ‘Orang-orang’ & Kepala Tajuknya yang Tak Dak Isi. Biaq pi la dia nu asal dia sangat gumbira Tun layan dia punya kita pun baca la…sepintas lalu je.

    Ada orang tu kata Tun kitab lama, kereta antik. Kitab lama, kereta antik semuanya disayangi orang yang tahu menilai betapa berharganya ia dan akan menjagainya dengan penuh kasih sayang dan dengan segala yang termampu…kan Tun.

    I don’t know why there’s still somebody hunting for the truths whereas the truths with evidences has been presented by Tun and the truth-blowers over and over again here in chedet and other forums. Kalau Tun bukukan ada orang berani terbitkan ka?

    To be honest Tun, macam2 berita didengari tentang kerabat2 raja, rasa takut ada nak berhadapan dengan mereka…takut terlebih senyum ka, terlebih pandang ka, terlebih cakap ka, terkurang puji ka. Teringat wayang hitam putih ada kisah2 raja2, sultan2 seperti Lancang Kuning, Dang Anum, Mahsuri, sultan mahmud mangkat dijulang, Nujum Pak Belalang, Hang Tuah. Orang2 dulu berani pula buat cerita2 begini bab mempermain, memperolok, mempersenda raja2, sultan2, penasihat2 dan pembesar2 istana. Now nak buat cerita macam tu…kena lempang dan masuk lokap la akibatnya.

    Macam si jamal lagak gangster, tak berani dia nak ‘tembak’ balik, dia hanya berani cakap thank you and laugh it away as a joke by TMJ. Anyway Tun, kenapa TMJ boleh buat aksi tembak pistol kat Baju Merah? Baju Merah wakil Umno kan? Bukan je si jamal takut buka mulut tegur tapi yang mulut2 selindung disebalik baju merah pun diam seribu bahasa. Igp tak kesah ka? Oya kan Tun, Igp tak anggap ugutan2 si jamal sebagai serius so main-main ‘tembak’ pistol ni pun tak serius la. Boleh rakyat biasa buat aksi ini juga sebab nak main-main je. Ala Igp mesti pilih bulu punya. Kerabat raja esp di negara bangsa johor kebal sangat2 ka?
    Kalau rakyat biasa atau Baju Kuning buat aksi macam tu kat Baju Merah, si jamal dan2 tu dah pi repot kat polis suruh pi tangkap orang tu. Ini barulah dikatakan hipokrit.

    Tun, thinking it over what actually do the Reds want? We know how and why the Yellows were formed and what they want, but how and why the Reds existed? What I know is that they are taking over the roles of Igp and the Home Ministry. He thinks these two bodies slack in their duties so he took over. He’s acting like he so mighty that none can tegur him. You know Tun, this bring bad impressions about the Malays just because of him and his RBA (red bully army).

    Si jamal and his RBA should actually stoop down and count their blessings, think how to promote the Malays to the highest level and not waste time, energy and money of the Malays (Umno?/business partners?). With that lot of money in hand do something beneficial to the Malays. Bangsa Melayu are tolerable people, have a peaceful round table meeting, be humble and kind. If Tun can pacify his once a upon a time enemies why can’t you, si jamal. Learn how Tun kerja, tak rugi apa2 pun. But looking at his attitude and the level of his insight, I doubt he’ll listen and change. If he becomes the country’s penasihat perang, what do you think will happen to Malaysia? Just hope one day he cool down and chill-out.

    Tun, rintangan2, halangan2, ranjau2 tak pernah dok diam, sentiasa datang mengusik jiwa dan iman bangsa Melayu. Zaman pop yeh yeh, zaman ago-go, zaman hippy, zaman disco, itu zaman hidup bebas dah berlalu, datang zaman revolusi Islam bangsa Melayu buat U-turn ikut cara hidup islamik. Tapi zaman la ni manusia mengintepretasi Islam dalam pelbagai cara dan corak. Umat manusia pun jadi terpinga2, tergapai2 mencari arah yang betul. Lebih2 lagi kalau yang memimpin itu seorang Islam tapi megikut gaya dan corak free-style islam dia. Lama kelamaan yang lain pun ikut sama sebab pemimpin kata betul so mereka ingat betul, penasihat2 agama pun membisu tak kata apa2 so confirm betul la.

    Tun, bolehkah BERSATU bawa rakyat dan negara ini kearah yang betul? Yang masuk BERSATU mesti yang betul dengan niat yang betul. Buang inti2 dan perisa2 yang lama barulah BERSATU jadi betul, betul ka Tun? Saya doa yang terbaik buat Tun, sahabat2 dan ‘HIDUP BERSATU’!

    Semoga Allah Berkati dan Lindungi Tun dan keluarga selalu. Jaga kesihatan Tun baik2. Jangan putus pengharapan dan mohon pertolongan dari Allah. Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui segala2nya. Terima kasih Tun.

  25. zulu Nov 8,2016 10:45 PM

    Najis’s slaves are so desperate now, after watching Tun M went to Parliament.

    For another one week, these slaves compete each other in releasing statements against Tun M for get more bones from MO1WF2 Rosmah.

  26. rimba.emas Nov 8,2016 10:22 PM

    Salam Tun.

    1. Gambaran tentang perhimpunan yang berjaya sehingga dapat menjatuh sesuatu kerajaan memang ada berlaku.

    2. Kita boleh semak kembali pada laporan akhbar yang terkutupkhanah di Perpustakaan tempat yang pernah Rimba Emas bekerja satu ketika dahulu.

    3. Kesan sejarah peristiwa itu tidak sunyi dengan berlakunya tumpah darah sehingga ada yang terkorban barulah mendapat tindak balas pihak pemerintah atau pihak asing.

    4. Maknanya CARA yang di ambil penuh resiko kalau perjuagan itu mendapat restu ilahi tidak mengapa , jangan pula ada yang mati katak (maaf agak kasar ungkapan kepada tuan umranrc MENGHASUT adalah unkapan salah seorang yang Rimba Emas kenali dan hormati penulisannya iaitu orang kuat dalam Bersih 5 ).

    5. Rimba Emas setuju tindakan Bersih 5 tetapi CARA yang di ambil kemungkinan ada yang tidak dapat hadzir. Tidak hadzir bukan bermakna membantah Bersih 5 ini. Golongan yang membantah ialah pihak baju merah dan pihak ulamak yang mengeluar fatwa haram yang bersekongkol dengan Yahudi. Agaknya mereka lupa bahawa Rasullullah s.a.w pernah berhutang dengan Yahudi sehinggalah ke akhir hayatnya.

    6. Maaf Rimba Emas benak dalam berfikir sehingga CARA lain contohnya kalaulah himpunan Bersih 5 ini di gerak seluruh negara berpandukan tempat tinggal masing-masing kalau boleh yang boleh menggundi pada Pru 14 nanti.

    7. Ada jalan lain lagi untuk kami yang lemah ini bersama Bersih 5 sebagai mana kehendak Allah s.w.t menuju ke jalan lurus mohon di tunjuki.

    8. Tidak salah bersetuju dengan kehendak orang lain untuk mengelak ego yang meninggi dalam diri seseorang pemimpin.

    Wallahua’lam.

  27. Tuntuah Nov 8,2016 9:59 PM

    I just dont understand

    Kenapa kiter menentang bila org nak bagi balik wang dicuri oleh durjan durjana?

    Why kiter sokong pencuri pencuri yang curi wang negara?

    Kerana sedikit wang?

    Kerana miskin & melarat?

    Kenapa kiter lebih melayu dr islam?

    Adakh orang malysia bengap aka karl?

    Ishhh

  28. musato Nov 8,2016 7:52 PM

    Assalamualaikum Tun.

    Lepas duk kira kira pasal ‘pelaburan China’ rasa rasanya tak payah pergi demo pun takpe.

    Kasi panas sikit isu China pun dah boleh laksanakan undi tak percaya sekali lagi.

    Tak tahulah kalau ahli ahli Parlimen tak risau lagi pasal negara dengan Najib buat lubang kali kedua ni.

    Kalau buat pinjaman camne nak bayar? Yang buat projek tu pun dah tentu China. Camne Malaysia boleh buat untung?

    Kalau boleh Tun tolong terangkan camne.

    Terima kasih Tun.

  29. faridina Nov 8,2016 6:54 PM

    Assalamualaikum Ayahanda Tun,

    Tumpang laluan berliku sedikit jer ayahanda Tun.

    Emm.. entahlah tetiba dapat ilham semasa minum petang sesama otai.

    “ODIKARL & DEK-DAK”

    Daftar perkataan dan akronim baharu utk Kamus Dewan Dedak bernajis :

    Odikarl = Otak Di Kepala Karldai
    Dek-Dak = sejenis Virus yang disuntik Raja Wang Tunai ke dalam dedak yang menjadikan mangsa bila makan akan buat segala arahannya – dek kerana dedak.
    Hahaha.. 🙂 🙂 🙂

    Wasalam Tun.

  30. cruze Nov 8,2016 4:06 PM

    Master, fariq islam, umranrc, faridina, adelheid, sibotak dan zulu anda semua individu yang punya pendirian, berfikiran jauh sebelum menentukan keputusan dan anda semua consistant dengan keputusan tersebut.
    Karl juga bagus kerana pendiriannya tetap.
    Yang menghairankan adalah rakyat atau pemimpin yang mengatakan mereka menolak keujudan kedua2 kumpulan tersebut.
    Mereka yang dalam situasi begitu tidak layak untuk memberikan ulasan kerana tiada berpendirian. Mereka seolah penyokong merah yang menutup muka, yang kononnya menolak yahudi tetapi memakai baju brand yahudi tidak memakai tudung serta memakai tshirt merah ketat mrnonjolkan buah dada dan mengaku mengikut jamal bagi menegakkan islam tetapi dari penampilan dan ucapan mereka langsung tiada ciri islamik.
    Usah mengaku menegakkan islam hanya kerana ikut2 jika di sebalik tabir mrminum arak, mengambil dadah bercampur gaul lelaki & wanita bukan muhrim kerana sikap anda itu telah mencemarkan islam. Bersambung…

  31. Karl Iskandar Nov 8,2016 3:22 PM

    🙂

    Pembetulan: Det-Dak

    dengan izin admin.

  32. Karl Iskandar Nov 8,2016 3:18 PM

    “Odikal & Dek-Dat”

    Rasanya seperti baru semalam DAPigs buat tuduhan ada 40,000 pengundi hantu Bangladesh diimpot untuk memenangkan team BN.

    Gelak guling-guling, ROFL belum lagi reda, kini ada pula BERSIH 5 yang akan ulang tuduhan yang lebih kurang sama kelakar dan liar.

    Standard MO, tuduh … tuduh … tuduh.

    Lepas tu, bila dah kantoi, DAPigs seperti Ong Gian Ming dengan bongkaknya minta maaf, macam spesis yang selit ekor di celah kangkang bila tersepit ketakutan, tapi kembali menyalak bila dilepaskan dengan baik.

    Pi mai, pi mai lagu tu lah dok ada.

    Daftar perkataan dan akronim baharu utk Kamus Dewan:
    Odikal = Otak Di Kepala Lutut
    Dek-Dat = sejenis Virus yang tuanku Sultan Johor maksudkan baru-baru ini

    😀

  33. zulu Nov 8,2016 2:34 PM

    Najis wouldn’t have this much fierce reactions, had he used the 1MDB scandal money solely for UMNO.

    The reason behind the fierce reactions are because of his wife used the money to buy bags, watched, rings and other accessories and his step son used the money for his posh life and money used for royal wedding of his daughter and money lodged in Panama by his another son.

  34. zulu Nov 8,2016 2:23 PM

    No democratic country in the world, police investigate MP’s for speaking on behalf of people.

    If this happened in other countries, MP’s sit and protest in front of the parliament and there would be street rallies everywhere. Unfortunately Malaysians don’t have that guts to do that.

    Naji’s actions on people speaking about his & his Wife2’s looting jobs are going bad to worse now.

  35. umranrc Nov 8,2016 2:20 PM

    Salam Tun,

    Kadang-kadang tu kita boleh lihat betapa benaknya seseorang itu dari segi kebolehan dia berfikir.

    “Perang”???? Apalah punya singkatnya pemikiran begini? Menuntut Pilihanraya yang adil mengundang ‘peperangan’? Jika benar, sudah jelas lagi ternyata bahawa terlalu banyak salahlaku telah berlaku sebelum ini.

    Mohon sedikit laluan Tun.

    Salam Tuan RimbaEmas,
    Kenapa diKL sahaja? Rasanya kumpulan ini menjelajah keseluruhan Negara bagi menyampaikan apa yang dituntut. Perkataan ‘menghasut’ yang digunakan didalam penulisan Tuan adalah benar dari segi maksud, tetapi pada pendapat saya, ianya memberi gambaran yang kurang baik mengenainya. Saya kira perkataan yang lebih baik mungkin ‘penerangan’.

    Baiklah, kepada yang tidak jelas, apakah yang himpunan BERSIH unjurkan?

    1. Pilihanraya yang adil.

    2. Kerajaan yang tidak rasuah.

    3. Perkuatkan Demokrasi Berparlimen.

    4. Hak untuk bersuara tanpa dianak-tirikan.

    5. Memohon hak serata untuk Sabah dan Sarawak.

    Jika terdapat sebarang kesalahan dalam permintaan-permintaan ini, silalah yang lebih arif membuat ulasan.

    Terima Kasih Tun

  36. Fariq Islam Nov 8,2016 12:06 PM

    Assalamualaikum, Tun.

    Nasihat orang tua, kalau orang lain buat sesuatu salah, janganlah ikut jejak orang itu.

    Kalau hari ini, kem baju merah tidak bersetuju dengan tunjuk-perasaan kem baju kuning, dan berpendapat yang tunjuk-perasaan itu salah, maka janganlah ikut jejak kem baju kuning.

    Jangan pula kem baju merah ini melakukan sesuatu yang lebih teruk yang nampaknya kurang bertamadun dan memalukan anak-anak Melayu di bumi ini!

  37. Fariq Islam Nov 8,2016 12:00 PM

    Assalamualaikum, Tun.

    Ramai di kalangan penyokong BN tidak bersetuju dengan tindak tanduk Jamal dan Ali Tinju yang memaparkan ciri kesamsengan.

    Biar apapun, kenalah kita mengingatkan diri pada setiap masa – cintailah ibu pertiwi, kekalkan keamanan dan keharmonian. Jangan sekalipun buat sesuatu yang memundaratkan Negara!

  38. master Nov 8,2016 9:28 AM

    ASSALAMUALAIKUM WBT, YANG DIMULIAKAN AYAHANDA TUN SERTA KERABAT SEMUANYA. Good Day.

    a. Biarpun Ayahanda Tun tinggal seorang, saya pasti akan tetap menyokong walau dengan apa cara sekali pun.

    b. Sudah tentu sokongan yang diberikan bukan dengan membabi buta. Setelah dianalisa, hasil dari pemerhatian, kajian dan rujukan dengan fikiran dan hati yang tenang, waras dan terbuka, mohon petunjuk dari Yang Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa, ilmu melalui bahan2 bacaan, melalui pengalaman hidup dan pengalaman bekerja dan bermasyarakat.

    c. Dah lama dah, saya ikuti perkembangan politik negara dan sudah tentu Ayahanda Tun menjadi titik tumpuan utama saya. Saya akui memang agak sukar bagi sesiapa pun untuk memahami falsafah perjuangan, pemikiran mahu pun tindakan Ayahanda Tun. Jangan katakan rakyat biasa, yang dah berpuluh tahun rapat dengan Ayahanda Tun masih gagal nak faham. Namun begitu sehingga ke hari ini sokongan terhadap Ayahanda Tun yang nyata, tak pernah berkurang. Bak air di laut, kurang di sini, lebih di sana. Kurang di dalam negara, lebih di luar negara dan begitulah sebaliknya. Malah lagi bertambah2 adalah gamaknya.

    d. Cuma tahap sokongan itu berbeza2.
    – Ada yang menyokong kerana Ayahanda Tun memang menjadi idola sejak dulu,
    – ada yang menyokong kerana nak dapatkan sesuatu,
    – ada yang menyokong kerana nak tumpang glamour,
    – ada yang menyokong kerana keberanian dalam menyuarakan pandangan, teguran dan pendapat tak kira pada sesiapa pun,
    – ada yang menyokong kerana kebijaksanaan dalam mengurus dan mentadbir negara,
    – ada yang menyokong kerana tiada pilihan kerana memang setakat ini tiada siapa pun yang dapat menandingi akan macam2 kebolehannya
    – ada yang menyokong kerana setiap kali penulisan tentangnya akan meningkatkan lagi jualan suratkhabar, buku, majalah dll,
    – ada yang menyokong kerana bijak berkata2, bernas, mudah, ringkas dan tepat. Boleh serius dan boleh berjenaka,
    – ada yang menyokong kerana banyak membantu Melayu,
    – ada yang menyokong kerana banyak membantu negara2 Islam,
    – ada yang menyokong kerana banyak membantu negara2 miskin,
    – ada yang menyokong kerana pertolongan diberikan tak mengira warna kulit, warganegara, bangsa, kaum dan agama,
    – ada yang menyokong kerana sudah menyebelahi pihak pembangkang,
    – ada yang menyokong kerana banyak membantu negara menjadi lebih maju,
    – ada yang menyokong kerana hobinya banyak membaca, menunggang kuda dan tak suka berfoya2,
    – ada yang menyokong kerana masih nampak kacak, muda, berketerampilan, bersih, bertenaga dan sihat,
    – dan macam2 lagi sebab dan alasan.

    e. Bagi saya untuk memahami dan menyokong Ayahanda Tun, semestinya kita kena faham akan hakikat dan maksud sebenarnya Wawasan, Perjuangan dan Kehidupan. Ada yang tersurat dan ada yang tersirat.

    f. Samada nak suka atau tak suka, tak boleh dipaksa2. Baik dan bagus macamana sekalipun pasti ada yang tak puas hati. Baginda Rasulullah yang maksum tu pun masih ada yang mengkhianatinya.

    g. Memang Ayahanda Tun tak suka dengan kacau bilau dan demontrasi2 ni tetapi kalau pemimpin2 negara boleh melakukan jenayah sesuka hati dan melanggar undang2 pun tak boleh ditegur serta didakwa dan ada pulak tu yang sokong dan mempertahankannya, adakah itu lebih betul? Adakah tindakan demontrasi baju merah yang berperangai ala samseng taik kucing itu lebih mulia. Ketua2nya dah memang biul dan yang menyokongnya pulak memang bongok, bangang dan bangsatlah jadinya. Jangan ingat rakyat ni bodoh macam korang. Rakyat yang cerdik ni tengok dan lihat sahaja perangai dan tindakan otak mereng korang, apa nak jadi dengan negara ni pada masa akan datang.

    h. Biarlah apa pun pandangan negatif yang dilemparkan. Mereka2 ni ibarat pencuri yang ada barang bukti serta saksi malah memarahi dan menuduh pula orang yang hendak menangkapnya makan rasuah dan zalim. Merepek dan merapu tak tentu pasal sebab nak lepaskan diri dan masih nak mengaku pula barang yang dicuri itu hak dia.

    i. Walau dalam apa keadaan sekali pun PERJUANGAN MENEGAKKAN KEBENARAN wajib diteruskan. Jangan melihat sedikitnya bilangan kami, ibarat garam secubit boleh megubah rasa gulai sebelanga, boleh mengubah ikan yang hampir busuk menjadi ikan masin, yang boleh membuang ulat2 pada sayuran yang hampir layu dan menjadi jeruk pekasam. Baca dan fahamilah kisah2 sejarah perjuangan Islam, bilangan yang sedikit terlalu jauh nak dibandingkan dengan bilangan tentera musuh, namun berkat keyakinan dan keazaman serta pertolongan ajaib dari ALLAH SWT, kemenangan menyebelahi tentera Islam. KEBENARAN itu datang dari ALLAH, Dia pasti akan membantu.

    j. Janganlah disalahkan orang lain, kami tidak berniat untuk memusuhi sesiapa pun mahupun pada umno dan orang bukan Islam. Yang pasti khemah, rumah dan istana umno pasti akan roboh tak lama lagi dek angkara jenayah dan khianat pemimpin2nya dan yang menyokong dan mempertahankannya. Dentuman dan pekikan dari dalam sudah kedengaran di sana sini. Yang BERSALAH TAK KIRA SIAPA PUN ENGKAU tidak lama lagi akan TERTANGKAP dan TERSUNGKUR dan pasti akan menerima HUKUMAN. Tidak dapat tidak, KEGERUNAN pasti ada di lubuk jiwa orang yang bersalah. KAU TAKKAN DAPAT LARI DAN BERSEMBUNYI, TAKDIR SUDAH TERTULIS SEJAK AZALI…

  39. sibotak Nov 8,2016 5:21 AM

    Si baju Kuning , Merah , Ummu , Choklat ke ?
    Malaysia ke depan bukan untuk menjatuhkan UMNO
    Malaysia ke depan kerana Kepimpinan Najib atas UMNO Tidak betul
    UMNO akan jadi Korbannya
    Namun Kepentingan Anak Bumi akan di perlihara olih Kesungguhan BERSATU
    Ini anggota UMNO yg Keliru akan tujuan BERSATU mesti faham

    Satu Pemimpin memasukan duit ke dalam account beliau di depan mata setiap rakyat Malaysia
    Adakah itu Benar ?
    Satu Pemimpin joli akan wang 1 Malaysia di depan setiap rakyat Malaysia
    Adakah perbuatan itu benar ?
    Satu Dunia sudah tahu akan pekung 1MDB yg diperlaku olih PM Najib dan keluarga sendiri
    Adakah perbuatan itu benar ?

    Kedaualatan Ke Sultanan Melayu sudah mula pudar dek kerana tiada campur tangan Sultan akan tidak betulnya pengendalian Najib membuat kami kurang hormat pada Kedaulatan Raja
    Kami pohon Keadilan dengan bentangnya ke Mahkamah bukan dengan alasan kosong Najib yg kami anggap Biadap & Kurang Ajar

    Maka perlu kesemua baju berserta yg tidak pakai baju harus bersuara
    Juga diundang anggota UMNO yg Keliru

    Demi Malaysia
    Demi Negaraku

    Kolih kolih di olak olak
    Demi Malaysia , demi Anak Bumi
    Kami akan Bersorak

  40. faridina Nov 8,2016 12:37 AM

    Assalamualaikum Ayahanda Tun,

    Maafkan kami ayahanda Tun sebenarnya Jamal Tongkol tu dah dapat pun gelaran tertinggi tu ;

    Tiang Seri Najis anak Razak aka de factor Pee M.

    Bertuah sungguh mamat ni menuntut di universiti jalanan sahaja lepas tak lepas SRP dulu, bermanfaat sungguh sekarang ni sebab Pee M bernajis mendambarkan kepakaran akar umbi jalanannya boleh jalan dah..

    Baju Kuning.. Baju Merah..
    Jangan Pening.. Jangan Marah..
    Kamu Cacing.. Kami X Langkah..
    Kamu Dacing.. Kami X Pangkah..

    Wasalam Tun.

  41. zulu Nov 7,2016 11:37 PM

    Najis and his slaves in UMNO are portraying DAP as main obstacle to Malay voters since they know portraying PPBM as bad won’t work.
    Slaves knew Najis is the problem but they need bran, what to do.

  42. Karl Iskandar Nov 7,2016 11:34 PM

    Perang.

    Apakah itu yg DrM mau saksikan berlaku pada 19hb Nov nanti?

    Mungkin ramai di sini yg segan mengakui bahawa perangai DrM mulai pelik sejak Mukhriz gagal memenangi kerusi Naib Presiden pd pemilihan 2013.

    Dgn latar belakang ini, satu demi satu langkah diambil oleh DrM utk jauhi UMNO, sehinggalah ke hari ini DrM memusuhi dan menyerang UMNO, walaupun pd mulanya menyerang Najib sahaja.

    Ramai ahli UMNO yg tidak berhenti mengharap agar DrM kembali seperti dulu, memperjuangkan nasib orang Melayu yg ekuiti korporat seciput 3% dan semakin susut.

    DrM sendiri akui bhw beliau gagal selama 22 tahun, melunas matlamat DEB, utk tingkatkan ekonomi Melayu.

    Adakah dgn penubuhan PPBM dan memerangi UMNO satu kaedah bagi DrM menebus kegagalan tersebut?

  43. zulu Nov 7,2016 11:20 PM

    Now the wife II of kelptocrat threatening Bar council. The thief and his family and slaves only target those non-malay related entities. They think by doing this Malay entities won’t raise the topic on their looting job.

  44. cruze Nov 7,2016 10:54 PM

    Kondisi yang menghairankan apabila individu tidak bisa memilih antara satu dalam perkara.
    Manusia itu akan di lihat mudah di fahami oleh manusia lain apabila mereka memiliki pendirian yang tetap berdasarkan ketentuan yang di pilih setelah otak memproseskan jawapan berdasarkan :
    1. Jumlah kebaikan vs keburukan
    2. Jumlah ikhlas vs lakunan
    3. Jumlah kebenaran vs kepalsuan

    Orang yang mudah di fahami dan mempunyai pendirian tetap.

    A. Penyokong merah/agenda peribadi jamal/ganas/memalukan kaum melayu atas kebodohan dan jadi bahan lawak sedunia.

    B. Penyokonh kuning/bersih/untuk rakyat

    Walau apa pun saya hormati kedua dua penyokong.

    Saya tidak faham apabila ada individu yang berkata mereka menolak kuning dan merah seperti hajar, sesetengah anak raja dan individu. Adakah fikiran mereka masih belum cukup jelas untuk membezakan? Jujur saya katakan mereka ini bahaya, tiada pendirian dan lalang yang di tiup angin.

    Contoh mudah : Seorang lelaki yang sukar membuat keputusan didalam hidup akan menjadi keliru apabila tidak dapat membuat keputusan memilih saru antara dua orang gadis untuk di buat teman hidup sepanjang hayat begitu juga sebaliknya bagi seorang gadis yang keliru untuk memilih.

    Itu soal hidup sepanjang hayat ketika betsama, memilih kepimpinan juga soal kehidupan, usah berserah serta ingat bahawa allah memberikan otak untuk kita berfikir bagi memilih yang baik atau sebaliknya. Kita bukan haiwan yang jauh kempuan fikirnya.

    Sesiapa yang tidak tahu untuk memilih sebenarnya hipokrit dan secara logiknya mereka lebih menjurus kepada kebenaran di lihat datang dari Najib dan orang2nya.

  45. adelheid Nov 7,2016 10:38 PM

    Dear Tun,

    Jamal Yunos is just being used by kleptocrat MO1. Jamal and his red shirts are slaves of MO1 and his UMNO. They will do anything as long as they receive money and position. Those wearing red shirts have admitted they were there for the free handouts the pocket money; plus the free food, free gifts whatever. How pathetic.

    Jamal is UMNO’s RACIST THUG. He is UMNO’s vandal icon! Shame on you red thugs!

    Baju Kuning through BERSIH are fighting for a GOOD CAUSE! BERSIH participants must remember to be disciplined at all times during the rally. You must be aware of agent provocateurs from the red devils who will be there in yellow too – to create chaotic situations! Please bear in mind this.

    Stay strong and firm in what you believe and fight for Tun Mahathir! Don’t you ever look back.

    So I plead to big heart uncle LKS, DSAI and Dr. Wan Azizah, and others in PH – if you give with your hearts, truly and sincerely, you will receive (triumph) truly and sincerely too.

    Have a good night’s rest dear Tun Mahathir.

  46. mzuhairi Nov 7,2016 9:35 PM

    Adakah Tun sendiri melihat hasil daripada demonstrasi yang lepas berjaya membuahkan hasil di zaman pemerintahan kerajaan Najib ? Saya rasakan adakanlah 10 demonstrasi sekalipun, agak sukar segala tuntutan akan dilaksanakan.

  47. Kamarulaznan Nov 7,2016 8:41 PM

    Even if there is no fighting, but the nation, as it is, breeds kleptocrats I am sure we will become poorer sooner or later.

    Don’t you think so KissMyMothersfeet?

  48. KissMyMothersfeet Nov 7,2016 7:25 PM

    Malay fighting Malay. Poor Malay. Pathetic…

    In the end, Malay loose everything.

    No way to reason with deaf, dumb & blind.

Leave a Reply