XENOPHON |

XENOPHON

1. Among the comments in my blog is a reference to Malaysia’s ban against the visit of the Australian Senator Xenophon.

2. I agree with this comment that despite my nasty comments on the US and Britain, I was never banned from visiting those countries. However, I would like to relate an incident in which a friend of mine, now deceased, who was handcuffed and taken away in a truck full of common criminals and even his request to have his diabetic injection was rejected. The reason for this treatment was because the immigration officers at the airport in New York did not like his answers to their questions. He was subsequently released.

3. It is well-known that hundreds of people have been arrested and detained without trial in the US and a few were subsequently released without explanation. At the detention place there are reports of torture and humiliation of the detainees.

4. People are also detained in the UK accused of planning acts of terrorism. This is preventive detention without trial.

5. There have been many allegations of US agents assassinating leaders. Currently the debate is about US drones rocketing or bombing countries not at war with the US, killing according to a US senator, as many as 4700 people, some of whom are described as innocent.

6. I must admit that on the two occasions I visited the US after I retired, I have nothing to complain. But as a Muslim I worry because one of my friends was thoroughly searched as he was thought to be a Muslim. He was not.

7. Incidentally President Mugabe of Zimbabwe and President Bashir of Sudan would be arrested if they were to visit the US.

8. What happened to YB Xenophon of Australia is nothing.

48 Comments

  1. tak la pandai's Gravatar tak la pandai
    May 2, 2013    

    Apabila seseorang terlibat dengan skandal seks itu menunjukkan ia tak dapat mengawal keinginan diri sendiri mengikut lunas lunas pernikahan secara halal,sebab tu agama membenarkan org Islam berkahwin 4 (kalau mampu)tapi kalau nak sedap tapi tak bertanggung jawab jgn la kahwin 4,1 dah cukup so
    Morale of the story:
    Kalau diri sendiri pun takleh kawal macamana nak mentadbir negara.
    Jangan buat alasan video tu besi
    Walaupun ianya besi kenyataannya besi tak menipu,yg menipu tu manusia

    Kekuatan kita sebenarnya tak perlu bersaing dengan orang lain dan tak perlu menipu,semua insan dah di tentukan rezekinya,usaha jer la..
    Contoh:
    Boleh ke kita bangun solat subuh?
    Boleh ke kita buat KPI kita sendiri?
    Boleh ke kita kerja secara jujur?
    Boleh ke kita tak meng ular semasa kerja?
    Boleh ke kita mencipta inovasi inovasi baru?
    Boleh ke kita tergoda membuat sex luar nikah?
    Boleh ke kita melahirkan generasi berguna?
    Semua soalan tuan tuan jawab la sendiri dan jika semua diatas (sebenarnya banyak lagi) di amalkan di Malaysia dah semestinya kita setanding dengan Korea atau Jepun.

    Ni tak,bila Korea dah maju kita kata Malaysia ni tak setanding Korea tapi sikap individu Malaysia ni setanding tak dengan bangsa Korea yang rajin,tak buat huru hara,tak fitnah menfitnah,banyakkan belajar dari berlagak,yang berdaya maju,yang berinovasi,yang tak takut gagal,yang tak ambik jalan mudah utk berjaya dan banyak lagi.

    Bila nak pilihanraya lak nak guna dakwat ,dakwat ni di India dan Bangladesh jer pakai,dah balik ke zaman kuno,sepatutnya guna biometrik baru lah teknoloji terkini tapi pembangkang nak sangat,ikutkan jer la…

    PenutuP:
    Lebih mudah mengendap dari menyerang
    Lebih mudah menunjuk(satu jari)dari bersalam(dua tangan)
    Lebih mudah menjahanamkan dari membina
    Lebih mudah menfitnah dari fakta
    Lebih mudah sex haram dari berakad nikah dan majlis
    Lebih mudah merobohkan dari membina satu kerajaan yg kuat seperti di zaman Mahathir.
    Akhir kata:
    ALLHAMDULLILLAH LEBIH MUDAH DARI INNALILLAH
    (Bersyukurlah sebelum kematian menjelma)

  2. mubarakchan's Gravatar mubarakchan
    March 20, 2013    

    Tun

    Xenophon go home to Cyprus !

  3. milshah's Gravatar milshah
    March 7, 2013    

    Assalamualaikum Tun,

    The so called Sulu Sultan has called for a ceasefire. He says it is to follow the UN calls for a peaceful dialogue. Clearly he is lying to himself and everyone else. Why? Because the option for a peaceful dialogue has been staring him right in the face from day 1. The Malaysian government gave the terrorists ample time with many extensions to leave Sabah peacefully. Even though they were breaking Malaysian laws by bringing weapons into Malaysia, Malaysia gave them the chance to return to the Philippines unharmed. Similarly, the Philippines have asked the terrorists to return to the Philippines and discuss ‘the Sabah claim’ in a more sober manner.

    Whether it was Malaysia or the Philippines both countries wanted a peaceful end to this. But what this so called Sultan do? He refused and instead ordered the terrorists to stay put in Sabah. Bloodshed was bound to happen. And so it did with the killings of two military policemen. It is true there were terrorists killed but they were breaking Malaysian laws by entering illegally and in possession of weapons like mortar, bombs, AK-47s. Even Malaysians cannot have weapons unless on special cases, what more illegal terrorists wearing army attires bringing mortar, bombs and AK-47s. Illegally possession of weapons is a serious offense in Malaysia punishable by death or life imprisonment.

    The so called Sulu Sultan call for a ceasefire is insincere and in fact a psychological warfare. He wants to show the Philippines people, the UN, OIC, ASEAN and other nations, by saying “look I have asked for a ceasefire, Malaysia still wants to hunt us down”. He wants to portray to the world Malaysia as the “bad guy” bullying the ‘weak’ terrorists.

    I think his strategy will not work. This is because Malaysia is known for being a model nation to developing nations, a model Islamic nation, a model nation where its people comprising of many different races and religions living happily together. It is unthinkable to think Malaysia wants war.

    I think Malaysians could play their role by proclaiming they are proud to be a Malaysians. Let us show the world we are Malaysians and we do not want to be with this so called Sulu Sultan who only came now that Sabah have prospered.

    It must also be noted, during the formation of Malaysia, it was the Sabahan that voted to to join Malaysia and gained independence from Britain as well as the Sulu Sultanate. The UN garantees the right of self determination for the Sabah people. Even today, Sabah have continued to prosper with many development taking place. Even today, Sabah still wants to be with Malaysia.

    The Sulu Sultan never asked about the well being of the Sabah people all these years. All he sees is that Sabah is his personal property. The Sulu Sultanate used to cover a lot of area. Why claim only Sabah? Is it because Sabah is rich?

    The time for the militants to leave Malaysia peacefully is over. Crimes have been committed by killing of Malaysian policemen, shooting at Malaysian security forces, entering illegally, refusing to surrender and drop their weapons. All these are serious crimes and punishable by death. The militants must be held accountable for these crimes just like any other people.

    Therefore, if they do not surrender, they will be hunted down and killed. If they surrender, they will be charged for the crimes they committed.

    They can’t expect to kill Malaysians and then surrender and return back to the Philippines unharmed.

    For those in the Philippines who sympathize with the terrorists, my question is simple. What if it was the other way around? What if a group of Malaysians bringing mortar, bombs and AK-47 came to the Philippines and started making demands that Philippines is Malaysia since the Malacca Sultanate once ruled the Philippines. And in making their demands they killed some Filipino and suddenly surrendered. You don’t expect them to return back to Malaysia without being held accountable for those crimes right?

    It is crazy for some Filipino who think just because the terrorists are Filipino citizens they can kill people from another country and walk away Scot free.

    Therefore, I agree with the Malaysian government to continue operation ‘Daulat’. If the terrorists refuse to surrender they will be killed. If they surrender, they will be charged for the serious crimes committed.

  4. anti-jibaok's Gravatar anti-jibaok
    March 5, 2013    

    Komen tambahan kepada Shaik Mohd. Shaszari…

    Sdr…,

    Sebagai lanjutan kepada komen saya yang lalu kepada awak mengenai kemungkinan ada kaitannya Anwar Ibrahim dalam insiden di Lahad Datu dan Semporna, maka semakin ketara bahawa tindak-tanduk dan tangan-tersembunyi Anwar Ibrahim kemungkinan besar terlibat dalam merencana insiden itu berlaku, sebagaimana pautan-pautan URL di bawah ini boleh kaitkan:-

    http://mynameblackpanther.blogspot.com/2013/03/yahudi-support-senjata-kepada-sultan.html

    http://jawaber6.blogspot.com/2013/03/anwar-pemberi-dana-kesultanan-sulu.html?m=1

    Nampak gayanya insiden di Lahad Datu sudahpun masuk ke tahap yang baru. Zionist-Dajjal-Barat-Keparat sedang cuba membawa masuk ‘Arab Spring’ ke Malaysia pula buat kali ini melalui Sultan Sulu dan para-pengikutnya. Tanpa mereka sedari pihak Sultan Sulu dan para-pengikutnya juga telah dikaldaikan dan tertipu untuk berperang melawan orang sesama Islam di Malaysia. Setelah puak Sultan Sulu melawan dan berperang berpuluhan tahun dengan Kerajaan Filipina tapi telah kalah dan gagal, kini mereka diperalatkan pula untuk berperang melawan Kerajaan Malaysia.

    Amat licik sekali tipu daya Zionist-Dajjal-Barat-Keparat dan amat malang pula umat Islam yang senentiasa dimainkan dan tertipu. Memang cekap dan begitu licik sekali tipu-helah puak Zionist-Dajjal-Barat-Keparat dalam menggunakan orang lain untuk diadu-domba antara sesama mereka sendiri. Memang benar kata-kata Dr. Mahathir Mohamad diucapan peresmian beliau semasa Sidang Kemuncak OIC, di Putrajaya pada tahun 2003 apabila beliau ada berkata:-

    “… Today the Jews (sepatutnya disebut ‘The Zionists’) rule the world by proxy.., they get others to fight and die for them…!”

    Itulah yang direncana dan dilakukan puak Zionist-Dajjal-Barat-Keparat. Mereka telah mengunakan umat Islam Iraq untuk berperang dan berbunuhan sesama umat Islam Iran semasa Perang Iran-Iraq. Mereka menggunakan umat Islam di Tunisia, Mesir dan di Libya untuk memberontak dan berbunuhan sesama mereka. Sehingga kini kekecohan masih bergolak di negara Mesir manakala Perang Saudara sedang hebat berlaku dan kucar-kacir di Libya.

    Akhir-akhir ini pula, Zionist-Dajjal-Barat-Keparat sedang memporak-peranda negara Syria dimana mereka menggunakan anggota-anggota CIA dan Mossad sebagai penembak-curi (snipers) yang membuat huru-hara secara menembak-curi orang-orang awam Syria, sambil mereka menggunakan media-massa Barat untuk menuding-jari kononnya tembakan-tembakan curi itu dilakukan oleh Tentera Syria. Mereka menggunakan puak Wahabbi (Islam) di negara-negara Teluk.., dan juga telah membiayai dan melengkapkan para-pejuang upahan ‘Jihadists’ dan Salafi dari negara-negara Arab dan juga pejuang Islam Chechnya dengan senjata-senjata terkini dan mereka pakatkan pejuang (Islam) asing itu dengan puak Pemberontak dalaman Syria untuk melawan dan berperang dengan Tentera Kerajaan Syria. Pihak negara Islam Turkey juga telah turut ‘dikaldaikan’ oleh Zionist-Dajjal-Barat-Keparat untuk membuat huru-hara di Syria..!

    Semakin jelas bahawa.., demi menjatuhkan kerajaan negara-negara tersebut, maka memang amat ketara bahawa puak Zionist-Dajjal-Barat-Keparat sudah dan sedang memperalatkan umat-umat Islam untuk berperang dan mati sesama mereka demi matlamat jahat Zionist-Dajjal-Barat-Keparat.., iaitu untuk menakluki dan menguasai negara-negara Islam berkenaan.

    Apakah sekarang ini sudah sampai masanya Zionist-Dajjal-Barat-Keparat sudah mula beralih dan menumpu perhatian pula kepada negara kita Malaysia untuk diporak-peranda dan ditakluki kelak..? Mungkin pautan URL (termasuk komen para-perserta blog) di bawah ini dapat memberi sedikit gambaran secara sedikit jelas:-

    http://afterdarkwrites.blogspot.com/2013/02/kenyataan-terbuka-mengenai-insiden.html#comment-form

    Sesudah ramai anggota-anggota Polis kita telah dibunuh oleh para-penjahat asing di Lahad Datu dan Semporna.., maka Menteri Dalam Negeri tidak boleh lagi menganggap para-penjahat asing itu sebagai ’Pencoroboh’. Mereka sekarang sudah sepatutnya digelar sebagai ‘Pengganas’.., lantaran pasukan Angkatan Tentera Malaysia boleh mengambil alih tugas Pasukan Polis untuk menghapuskan para-pengganas asing tersebut dengan kadar segera.., dimana tindakan ketenteraan sedemikian tidak lagi tertakluk kepada Geneva Convention dan beberapa protocol antarabangsa. Maka, pucuk pimpinan negara janganlah banyak buang masa lagi ..!

    Sdr. Shaik Mohd. Shaszari..,

    Apakah jenis ‘Shaik’ awak tu, kalau masih tak paham-paham lagi betapa bahayanya kepada negara si ‘idola’ awak iaitu Brader Anwar Bin Ibrahim.., dimana dia adalah jenis ‘Haiwan Politik’ liar dan bernafsu ganas lebih daripada binatang buas. Kalau itupun awak tak mahu paham, maka awak adalah jenis ‘Shaik’ yang Baghal-Baghdul-Baghdad. Pastinya, saudagar unta Husin Lempoyang jauh lebih bijak daripada awak.

    Sekian.., Wassalam.

  5. anti-jibaok's Gravatar anti-jibaok
    March 5, 2013    

    In response to shaik mohd shaszari – as posted on February 28, 2013 at 9:39 AM

    Sdr..,

    Nampak gayanya makhluk seperti awak adalah seolah sejenis ‘troll upahan’ yang bukannya reti sangat soal etika semasa berdialog. YABhg. Tun adalah pemilik, ‘tuah rumah’ atau ‘host’ bagi blogsite ini. Maka awak sebagai ‘tetamu’ sepatutnya lebih sopan sikit kepada ’tuan rumah’ atau ’host’. Bukankah sepatutnya begitu..? Nampak gaya juga, awak suka sangat main cakap hentam-keromo, main lanyak aje ikut sesuka hati awak. Kalaulah begitu hendaknya maka awak telah mempelawa saya untuk tibai awak semoga sedikit kewarasan boleh menyerap kembali kepada otak awak. OK..!?

    Saya terpaksalah bersetuju dengan kata-kata awak atau kata-kata sesiapapun yang diungkapkan, iaitu:-

    “…KETIKA KUAT MENIPU, KETIKA LEMAH LAGI BANYAK TIPU…”

    Memang benarlah ungkapan tersebut yang sebenarnya sangat begitu secocok dengan keperibadian si ‘idola’ awak, iaitu Brader Anwar Bin Ibrahim. Kenapa saya berani berkata begitu..? Sebab ianya perkara yang memang benar. Semasa dia kuat, mempunyai kedudukan dan kuasa, bukan sikit-sikit yang dia tipu rakyat dan orang ramai. Bukan sikit-sikit dia ciluk, songlap dan rompak harta negara dan rakyat. Itu sudahpun saya buktikan kepada awak pada forum yang lain, namun saya postkan juga sekali lagi pautan URL berkenaan disini untuk membukti dan memperjelaskan:-

    http://socialistmalaysia.tripod.com/oldstuff/news0812.html

    Sekarang dia sudah lemah dan tiada kuasa tidak sebagaimana dahulu-kala. Namun begitu, kini bukan main dia semakin kuat dan hebat lagi menipu. Siapa pula yang berkata begitu..? Bukan saya baah.., tapi bekas orang paling kanan dia yang berkata begitu sebagaimana pautan-pautan URL berikut memperjelaskan:-

    http://www.youtube.com/watch?v=b1o21lxbFzQ – Part ½

    http://www.youtube.com/watch?v=NAEzC_qNR-M – Part 2/2

    Tajuk pautan video-video berkenaan berbunyi – ‘Penipuan Anwar Dibongkar oleh Bekas Setiausaha Sulitnya’

    Dengarlah dengan teliti apa yang diceritakan oleh Ezam Md. Noor pada video-video berkenaan (sessi ceramah Ezam di Sabah). Ezam menjelaskan bahawa Anwar Ibrahim tahu dan sedar bahawa dia sudahpun lemah dan sudah di ‘checkmate’ oleh Dato’ Seri Najib.., dan dia memang sedar dan tahu dia tidak mungkin menjadi Perdana Menteri pada Piliharaya Umum yang akan datang..!

    Namun begitu, sebagai ‘haiwan poilitik’ yang bersikap lebih teruk lagi daripada haiwan liar dan ganas, Anwar berazam untuk membuat huru-hara dan memporak-peranda negara walaupun di tanah-tumpah-darah dia sendiri. Itulah perangai dan sikap yang amat busuk yang ada pada Anwar Ibrahim. Maka sikap beliau adalah – Kalau tak boleh dapat, maka lebih baik hancurkan sahaja..!

    Apakah ianya suatu keadaan secara kebetulan atau ‘coincident’ pada ketika ini di Sabah dimana insiden pencerobohan dan pertumpahan darah sedang berlaku di Lahad Datu dan Semporna…? Atau apakah ianya merupakan suatu ‘orchestration’ niat jahat oleh pihak-pihak tertentu dimana mereka hendak memporak-perandakan negara tercinta kita..? Apakah ada kemungkinan tangan dan rancangan jahat Anwar Ibrahim disebalik insiden di Sabah pada ketika ini..?

    Ezam Md. Noor sangat faham tindak-tanduk atau ‘modus-operandi’ Anwar Ibrahim. Lihat dan dengarlah dengan teliti video tersebut (Part ½) iaitu pada minute 58:40 untuk mendapat maklumat yang sungguh mengejutkan. Dengar apa yang diceritakan oleh Ezam bahawa dia pernah dilatih selama berbulan-bulan di Washington DC dan mendapat layanan teristimewa di White House sebagai wakil khas kepada Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu.

    Sebenarnya.., ‘Tangan-tangan Tersembunyi’ yang merancang, membiayai dan menyokong untuk menjatuhkan para-pemimpin dan Kerajaan-kerajaan Arab di Tunisia, Mesir dan Libya semasa ‘Arab-Spring’ tidak berapa lama dulu adalah merupakan kuasa dan tangan-tangan tersembunyi Zionist-Dajjal-Barat-Keparat. Kini pula, mereka sedang cuba bermati-matian hendak menjatuhkan kerajaan Bashar Al-Assad sambil menghancurkan seluruh negara Syria. Kuasa setan-setan tersebut peduli apa kalaupun ribuan mahupun jutaan rakyat terkorban dan negara Syria menjadi padang-jarak & padang-tekukur. Asalkan matlamat penaklukan mereka sudah tercapai.., maka beres kerja mereka. Maka, buat agenda mereka selanjutnya ialah.., next country.., please…!!!

    Apakan tangan-tangan setan yang tersembunyi itu tiada niat langsung hendak menjatuhkan Kerajaan Malaysia yang sedia ada, sekiranya ada pihak yang sanggup bersekongkol dengan mereka, yang sanggup dan bersedia menjadi boneka mereka untuk ‘memimpin’ negara kita..? Apakah semua itu tidak mungkin berlaku kepada Malaysia..? Apakah negara kita tak mungkin dihuru-harakan dan diranapkan oleh kuasa Zionist-Dajjal-Barat-Keparat sekiranya ada pihak dalam negara kita sanggup dan bersedia bersekongkol dengan kuasa-kuasa setan itu..?

    Insiden berdarah di Lahad Datu dan Semporna pada ketika ini merupakan tanda-tanda awal bagi ‘cancer’ atau barah politik yang sedang cuba merebak untuk melingkupkan negara Malaysia. Apakah kita hendak membiarkan sahaja barah politik merebak seterusnya ke seluruh negara ..? Apakah harus kita buat..? Adakah wujud mana-mana dalang yang merencanakan dan menghasut pihak-pihak tertentu supaya mencetuskan insiden berdarah tersebut..? Ataupun adakah ianya hanyalah suatu kebetulan bahawa sudah sampai masanya pihak Kesultanan Sulu merasakan negeri Sabah adalah menjadi wilayah mereka..? Ada baik kalau awak fikir semasak-masaknya akan persoalan-persoalan tersebut.

    Maka.., Sdr. Shaik Mohd. Shaszari..,

    Amat sia-sia sahaja apabila awak ada gelaran ‘Shaikh’ pada nama awak.., apabila awak ada mata tapi tak tahu nak melihat, awak ada akal tapi reti nak memikir dan menelah.., dan awak ada hati tapi sangatlah busuk. Sebenarnya walaupun seorang gembala unta di padang pasir yang terpencil di negara Arab, tapi apabila dia mempunyai kewarasan dan hikmah, maka wajarlah dia digelar ‘Shaik’.., namun tidak pula sebagaimana yang ditonjolkan oleh awak. Janganlah pada komen yang berikutnya awak akan digelar sebagai ‘jibaok’ atau ‘shit’ pula. OK..!?

    Sebagai penggulungan, maka ada benarnya apa yang diungkapkan itu.., iaitu:-

    “…KETIKA KUAT MENIPU, KETIKA LEMAH LAGI BANYAK TIPU…”

    Akan tetapi, awak janganlah tersalah tuding jari kepada siapa ungkapan itu sepatutnya ditujukan. Sudah amat ketara bahawa si ‘idola’ awak iaitu Brader Anwar Bin Ibrahim (cubalah awak jadikan nama tersebut sebagai suatu acronym) yang wajar awak tujukan ungkapan itu. Namun, janganah sampai satu keadaan dimana ramai yang akan termakan penipuan beliau sehinggakan negara akan tergadai dan rakyat jadi sengsara. Na’uzubillah minzaliq.

    Sekian.., Wassalam.

  6. milshah's Gravatar milshah
    March 4, 2013    

    Assalamualaikum Tun,

    I am very sad with regard to death of our heroes in Lahad Datu. Al-Fatihah.

    The more I read about the Lahad Datu incursion, the more I feel that these people came with the intention to pick up a fight with Malaysia. I have read the arguments regarding the ‘Sabah Claim’ and found that even the Philippines experts say that Sabah is rightfully and lawfully Malaysia’s. But we are not dealing with people that can be reasoned with. The law does not compute in their mind. From the day the militants set foot on Sabah, their aim have always been Sabah, by hook or by crook.

    I understand now why Malaysia was hesitant. They wanted Malaysia to retaliate to give them a reason to fight. However, imagine robbers came into our house. There are two options available, i.e give in to their demands by giving them money, gold, laptop, etc. Or retaliate which could cause death. In a normal circumstances, we were told to give in, as long as our lives and the lives of our loved ones are spared. This is exactly what the Lahad Datu incursion is all about, give in to their demands i.e through negotiations like giving them half of Sabah’s income or RM200 million as some have suggested and in return the lives of our people will be spared. Or retaliate and fight to the death. They are holding the nation of Malaysia at ransom. If we were to give in, how sure are we other robbers might not the same in the future? If we retaliate, they would create havoc and killings as is happening now. This is really a tough decision to make.

    Even with all this fighting the going on, the so called Sultan have said he is still open to negotiations. This basically means, if you had enough, give in to my demands.

    What would other nations do if they were in our shoes? I heard China, Vietnam, Korea, would actually shoot at the ships that even try to enter their territory. They would fight for even an inch of their land. The United States have a zero tolerance policy against terrorist. They will never ever give in to demands of terrorist or militants.

    The decision to retaliate or not is already under the bridge. We chose to retaliate. I believe other nations would have done the same.

    I am not so worried about the 200 militants in Lahad Datu. I believe our army will wipe them out. It is also important for the army and police to comb out the remaining ones in other areas as well.

    But what I am worried about is future guerrilla attacks that may drag on. The objective of the guerrilla attacks is to force the Malaysian government to negotiate with them (i.e give them money). Guerrilla attacks by definition means to attack or sabotage and run away. They would attack Sabah, and run away to Mindanao or any of the nearby Islands in the Philippines. Our army could not attack them since their base is in Philippines, but they could attack us. Further, it is only an hours ride from the Philippines to the Sabah.

    Therefore, I agree with you that we need to increase our surveillance, patrol boats, etc to monitor the sea separating the Philippines and Sabah. The surveillance must be so excellent such that our navy can monitor all the ships moving in there. The cost may run in the hundred of millions but I believe it is worth it. The objective is not to allow any single ship that may harbor these militants to reach Sabah land. On sea, they could do nothing. But once on land, they could do much damage and lost lives.

    I wish to add, they are quite defenseless on sea, since they use only boats. If our navy was to spot them, that would be the end of it for them.

    On another front, can these people be regarded as terrorists? If they are, the Philippines should not protect them. Just as we would detain any terrorist in our land, the Philippines should also detain anyone that give orders to create chaos in other countries as well.

    I am not a military strategist, so do take my words with a pinch of salt.

    May Allah protect us Malaysians in these trying times. Allahuakhbar!Allahuakhbar!Allahuakhbar!

  7. sudin's Gravatar sudin
    March 2, 2013    

    Salam Tun.

    Mengapa PATI yang telah bermastautin di Sabah sudah lebih 40 tahun dan beranak pinak dimana lebih 80% dari mereka langsung tidak pernah menjejak kaki dibumi Filipina, dipertikai apabila diberi kerakyatan Malaysia!

    Mengapa Ronnie Liu menjalankan beratus2 rumah urut & hotel budget diseluruh Selangor dengan kemasukan beribu2 Cina doll sehingga memporak-perandakan kekeluargaan masyarakat Cina di Pulau Ketam tidak dipertikai!!

    Kenapa apabila Singapura mengimpot berjuta2 warga Cina serta memberi mereka kerakyatan SEGERA berserta dengan layanan paling istimewa disamping menganaktirikan Melayu yang adalah sah penduduk asal Pulau Temasik tak berani dipertikai/dipersoal oleh sesiapa!!!

    Bandar Baru Bangi adalah satu2nya penempatan orang2 Melayu taraf middle class yang terulung diSelangor, tetapi kini telah dibanjiri oleh Cina doll yang menetap dirumah2 urut & hotel budget yang bertaburan disetiap pelusuk Bandar Baru Bangi.
    Boleh pilih untuk sewa bilik semalaman, 6 jam, 4 jam atau hanya untuk 2 jam!
    Kenapa Haron Din dan PAS menyepi tanpa sepatah kata!!!
    Apakah anggota Polis takut kepada Ronnie Liu yang memang dikenali ramai sebagai seorang samseng dan juga gangster?

    Kenapa tidak disiasat kemasukan beratus ribu pelarian Cina kebumi Melayu SELEPAS KITA MERDEKA dan seterusnya diberi kewarganegaraan Persekutuan Tanah Melayu dalam tempoh sebulan sahaja tidak pernah disiasat!!!

    Mengapalah terlalu ramai orang2 Melayu yang sanggup diperbodohkan oleh si Anwar kaki seks sehingga mereka lupa pada kepentingan bangsa dan SEMANGAT MELAYU!

  8. fadzireen's Gravatar fadzireen
    March 2, 2013    

    Salam TUN,

    Xenophon, pronouned as Xenephen.

    Xenophon (circa 430-354BC) also known as Xenophon of Athens,was a greek historian,soldier,mercenary and a philosopher.

    R Xenophonnn decendant of Greek migrant to Down Under is only a shade of Xenophon of Athen.

    Common in name does not inherit the greatness of Xenophon of yesteryears.

    Greece’s economy is in a doldrum,R Xenophonnn should rather offer his service there,than in Malaysia.

    Malaysia under the BN administration has a vibrant economy.

  9. Tired's Gravatar Tired
    March 1, 2013    

    Salam, Tun.

    Tumpang lalu; terima kasih, Tun!

    Alfred Willner,

    Guten Tag, Herr Willner. Beeindruckende Antwort! By the way, habe ich vorgeschlagen, die Frage zum Mitnehmen Aufmerksamkeit vom Blog. Einige Blogger haben Müll hier gepostet! Ich denke, weil die General Election 13 ist auf den Horizont. Bleiben Sie gesund und warm! Danke!

    1. No apology required, Alfred, and I noted on your reply to my question. Thank you!

    2. My sincerest apology if my Germans are a bit off…^_^

    Sekian, Tun. Wassalam.

  10. March 1, 2013    

    Salam, dear Tun,

    a note for Tired:

    I do apologize, I meant the United Nations Tribunal in The Hague, not the International Court of Justice. Other than that your assumptions are right, all I meant was FRIENDLY.

    Kind regards

    Alfred Willner

  11. March 1, 2013    

    What happened to Xenophon is nothing when
    compared to the Muslims who go to the U.S. ..
    like the one that experienced by Datuk Shahrukh Khan, and then make the film ‘My Name Is Khan’

  12. Dr Jafri's Gravatar Dr Jafri
    March 1, 2013    

    Many con artists are lucky, and they know it, because they are living in Malaysia and can move around freely, even enjoying freedom of

    speech to voice their so-called grievances, like some who still do in Tun’s blog, despite so often shamelessly insulting and spreading lies about Tun. Yes, these people, they are simply a shameless lot, even after caught red handed in the act of cheating – like the shameless faggot, after his lame lies exposed by a fellow blogger [ http://chedet.cc/?p=922#comment-112424 ] – still tebal muka macam kulit Babi, masih ada hati mau hantar komen yang karut, fitnah dan menghasut.

    Which reminds me of a culinary remark by another fellow blogger, “you are what you eat … and if you eat babi, you will behave shamelessly like one”, and if we do a CSI test on these guys, I’m pretty sure they have lots of it in their system, at a level more than humanly allowed.

    Nonetheless, I will still like to add that Babi is not just a binatang, it is like a certain tribe with an attitude problem and character defect that gives away the moral label of the Unclean. Fortunately, all people of the book Muslims, Christians, Jews alike even the Buddhist and Hindus and those who are god-fearing, all agree about this one and it would not be a bad idea to suggest, to a certain further enhanced extent, of having it legalized by the courts of law. So, nobody should take you to court and sue you for a cool 100 million, if you tell them straight in the face that they are like a Babi indeed, inferring to the moral character of the Unclean. So, the patented backronym Brader Anwar Bin Ibrahim, is after all very precise and encapsulates the elements of Babiness in it, and should be allowed into the Dewan Bahasa’s thesaurus section, so that we can legally coin a peribahasa, a proverb that says, “seperti BABI memberi ceramah, ekor tergedik-gedik tapi tak sedar diri sendiri menghirup taik”.

    Why I have taken this much space to write in relations to the discussion on the topic of Xenophon, I believe would have found its Unclean dimensions explained sufficiently thus far. To point at the obvious, it is the babiness in Xenophon that was detected by our Immigration intels, preventing further mating and breeding of this Unclean lot, that infuriates their babes in heat.

  13. HBT456's Gravatar HBT456
    March 1, 2013    

    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/3/1/nation/12774792&sec=nation

    PM in the heart of Anwar is siapa?

    It will depend on the grassroots’ feedback.

    Nurul can’t be PM because of her young age.

    Wan Azizah or Guan Eng will be the PM?

    It looks like both Anwar and his wife will pave way for Guan Eng to be the PM.

    Tired, what Alfred commented is true and based on hard facts.

    Whoever become the PM, we will still have to work.

    Either you are with BN or PR, that’s the choice you have to make in this GE 13th.

  14. Tired's Gravatar Tired
    March 1, 2013    

    Salam, Tun.

    Tumpang lalu; terima kasih, Tun!

    Alfred Willner,

    You commented, “alfred.willner@euromotors.ltd.gi; February 28, 2013 at 11:32 PM; Xenophon” – “7. Incidentally President Mugabe of Zimbabwe and President Bashir of Sudan would be arrested if they were to visit the US.” “Nothing wrong with that, dear Tun Dr. Mahathir, because Warrants of Arrest have been issued for those two by the International Court of Justice in The Hague, so they would have to be arrested in Malaysia too if they ever set foot on that territory. This is no good for your argument then.”
    1. Before we go any further, let us review “The ICJ” and “The UN”, respectively, for references, according to “Wikipedia.” Thus,

    (a) The International Court of Justice:
    The International Court of Justice (ICJ) is the principal judicial organ of the United Nations (UN). It was established in June 1945 by the Charter of the United Nations and began work in April 1946. The seat of the Court is at the Peace Palace in The Hague (Netherlands). Of the six principal organs of the United Nations, it is the only one not located in New York (United States of America). The Court’s role is to settle, in accordance with international law, legal disputes submitted to it by States and to give advisory opinions on legal questions referred to it by authorized United Nations organs and specialized agencies. The Court is composed of 15 judges, who are elected for terms of office of nine years by the United Nations General Assembly and the Security Council. It is assisted by a Registry, its administrative organ. Its official languages are English and French.

    (b) The United Nations:
    Whereas, the UN is an international organization whose stated aims are facilitating cooperation in international law, international security, economic development, social progress, human rights, and achievement of world peace. The UN was founded in 1945 after World War II to replace the League of Nations, to stop wars between countries, and to provide a platform for dialogue. It contains multiple subsidiary organizations to carry out its missions.

    2. Obviously, there was nothing wrong with your statement, “This is no good for your argument then.” After all, you did sound friendly, except that, if one were to analyse same, it does sounds a bit ‘nutty’ though. Again, I could be wrong in my analysis, and for that, if I did, I apologize, sincerely (I was just trying to be a smart alec! ^_^).

    3. Anyway, since we are on that subject, it is quite strange though that ICJ is relevant suddenly; that is if we were to take your statement in its literal context though, don’t you think?

    4. As Tun had mentioned countless times, the international communities, the UN and the ICJ included, appear to be very selective in their opinions and actions, especially, concerning ‘the third world countries’, in general, and ‘the Palestine Conflicts’, in particular; have you ever wonder why?

    5. Let us take as example “the Palestine Conflicts.” According to ‘Wikipedia”, the UN (forget about the irrelevant ICJ!) has issued hundreds of resolutions since 1955 on “Palestine” especially on their relations with Israel; but up until yesterday evening, there were still killings there; why that is so, Alfred? Would you like to comment? I just would like to know; that is all. Thank you, Alfred!

    Sekian, Tun. Wassalam.

  15. HBT456's Gravatar HBT456
    March 1, 2013    

    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/3/1/nation/12774792&sec=nation

    Ahli2 politik kena buat keputusan untuk permainan ini keluar mulut harimau Mahathir masuk mulut buaya Anwar.

    The rally for votes and manifesto for GE13th has already started.

    My votes will go Najib and BN for better Malaysia to correct what went wrong in the past.

    Good Luck to BN Wakil Rakyat and MPs.

  16. HBT456's Gravatar HBT456
    March 1, 2013    

    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/3/1/nation/12777357&sec=nation

    This is another licensed terrorism paid by these taxpayers done by UMNO PDRM’s Oops Sayang just to win votes.

    Can ATM resolves the issue of Sulu Sultan in Sabah of Project IC started since Mahathirism era whereby the top officers can do what they like?

    Kaum Melayu UMNO buat haram, tak pa.

    We Love Allah, dan masuk masjid bertaubat, semua boleh beres.

    Cikgu Mahathir kencing berdiri, murid Anwar kencing berlari.

    China authority is going hard into those Buddhist monks whom used Buddhism to inflict monks to set fire on themselves which is similar to suicide bombing to claim independent China sovereign land.

  17. amin tan's Gravatar amin tan
    March 1, 2013    

    Salam Tun,
    Izinkan saya memetik posting tuan Shaikh Mohd Shaszari seperti di bawah,

    “”shaik mohd shaszari
    February 28, 2013 at 1:39 PM | Permalink
    Assalamualaikum Wbt,

    1. `Ada yg komen` jgn dijatuhkan kerajaan Islam spt jatuhnya Hosni Mubarak, puppet A.S & Israel yg Munafik tetapi Muslim ! Sy amik contoh apa yg berlaku di Syria yg bukan semata2 konflik Sunni & Syiah. or Islam & Kristian, mmg betul Basyar xdemokratik, mmg betul rakyat dia tuntut besarkan lg ruang tuk demokrasi, sejak dr bapak dia lagi. Sedang Basyar bmazhab Alawite ! Ok di M`sia, rakyat minta besarkan lg demokrasi, sejak dr zaman bapak Najib lg, bersihkan keraguan daftar undi. Semua ni mmg lumrah tuntutan rakyat negara ke 3.

    2. Elit politik di Syria, Ex-Mesir, Ex-Libya sama jer dgn politik di M`sia or negara dunia ke 3 lain yg zalim, ganas, rasuah & rakus curi harta negara spt negara2 Islam yg tumbang akibat Arab Spring ! . Jika Iraq hanya eksport Petai, Jering & Cencaluk pasti Iraq xkan diserang ! Jika Iran just ada Budu & xdak Petrol & Gas maka Iran xkan dikenakan mcm2 sekatan ! Yg sebenarnya serang Iran, Syria & (Mesir selain pembangkang) ialah imperial Anglo-Amerika or bahasa kasar `kapitalis bertuhan untung maksima`, utk kuasai hasil bumi Iran, Syria & Mesir ! napa xserang Turki, kan Turki ada minyak, ada ker ? Napa Arab Saudi, Qatar, xdiserang, aman jer, sbb 2 negara ni barua setia AS spt ex-Mesir dulu, & AS plak tunduk pd Israel ! Sedang `2 `telaga minyak di Saudi & Qatar milik AS… M`sia & Brunei `2 budak setia` AS di rantau Melayu, malah Msia hantar askar ke Afghan bantu AS. Msia juga sdg bantu Arab saudi redakan api kebangkitan rakyat Bahrain tuntut demokrasi b4 terjadinya ala `Arab Spring` tuk tukar pemimpin. M`sia blh berdagang dgn Israel senyap2 & lantik pula perunding yahudi APCO tuk bantu naikkan imej PM ! Xcaya gi check kat kdutaan Saudi & Qatar bila dorg nak election ?

    3. Apa yg bezakan kita ngan Syria, yg bagus pada hemat sy, Basyar & bapak dia dari dlu terang2 sokong angkat senjata bg sokongan kpd perjuangn Hisbullah & Hamas lwn Israel, means xtunduk pada AS. Syria & Iran sama2 tentang Israel dr dulu, so b4 Amerika dpt jatuhkan Iran, Syria mesti dijatuhkan dulu. Pandangan sy, rakyat Syria dlm masa sama ingin dr dulu lg nak jatuhkan Hafez melalui sistem demokrasi & anaknya Basyar yg kotor dlm pemerintahan walau baiknya Syria Vs Israel. Sama cternya rakyat Iraq yg bencikan Saddam walau ex-Iraq anti barat.

    4. Rakyat M`sia wajib bangkit lawan kjaan yg terang2 menipu pilihanraya tuk kekal bkuasa kaut kekayaan negara tuk peribadi masing2 ngan alasan jaga `bangsa`& agama…apapun correct, Syria jauh lebih kejam tangani rakyatnya yg mmberontak dlm masa sama Msia xkurg kejamnya tangani rakyat yg lawan mereka melalui tuntutan demokrasi, cuma kita lebih buruk lg dr Syria, pemimpin kter ber `sunnah wal jamaah` tp gunakan nama agama menjadi pemuka agama.

    5. Huru hara di Mesir sudah bleh diduga coz Dr Morsi perlu lwn saki baki barua Hosni Mubarak yg masih kuasai Mahkamah, pihak2 berkuasa dll. Ya betul kerajaan Hosni Mubarak Islam & ditumbang oleh parti Islam pimpinan Dr Morsi al-Hafiz, beliau pernah mringkuk dipenjara zaman Hosni sptmana juga Reccep Tayyip Endorgan, & Anwar Ibrahim juga bekas banduan politik dgn tuduhan negara masing2 bagi menutup mulut mereka2 ini !

    6. Negara kecoh bila DSAI ungkap ayat “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians” konon DSAI ejen Israel & AS. Sedang Reccep Tayyip Endorgan lawat Israel pd 2005 bawa delegasi usahawan berdagang dgn Israel & jalin hubungan dgn PM Israel Simon Peres ! Tetapi ketika `Forum Ekonomi Dunia 2009` yg hangat isu `GAZA` dibom, Tayyp berkata `Turkey would have done the same if rockets had been hitting Istanbul from Israel ! ` & bertekaklah dia dgn Simon Peres dgn berkata ” Mr Peres, you are older than I am. Maybe you are feeling guilty & that is why you are raising your voice. When it comes to killing you know it too well. I remember how you killed the children on beaches…” `Upon the moderator’s reminder that they needed to adjourn for dinner, Erdogan left the panel`….Lihat betapa berani pemimpin ini, persahabatan ekonomi xhalang beliau utk kutuk keras berhadapan dgn Israel, bukan spt Malaysia yg lawat GAZA tetapi xiktiraf kerajaan HAMAS & pulang ke Malaysia dilaungkan rakyat sbg PEJUANG UMAT ? Talam 2 muka ! Najib, berani kritik Israel berhadapan ?””

    Tuan Shaikh Mohd Shaszeri,

    1. Tahukah Tuan bahawa kereta kebal israel yang menyerang penduduk Gaza dibuat di Turkey dan dibiaya oleh kerajaan German. Kerajaan Endorgan berniaga dengan Yahudi Zionis atas kesensaraan , penderitaan dan darah penduduk Gaza. Tuan cakap seolah-olah Perdana Menteri Endorgan itu kawan baik Tuan, sepertilah rakan seperjuangan Tuan yang mengguna nama Imammalaysia mengaku kawan baik dengan President Barack Obama dan President Putin. Cakap besar.
    2. Mengikut Tuan, semua pemimpin2 negara Arab termasuk Hosni Mubarak, Gadafi, Sadam Hussein, Bashir, Raja2 Saudi adalah zalim, jahat dan Munafik dan patut dibunuh, termasuk Malaysia dan Brunei. Yang betul2 baik ialah Hamas, Endorgan, Anwar Ibrahim, kapal Singh dan Imammalaysia. Tetapi Tuan Imammalaysia mengaku dia beragama Kristian dan dia percaya bahawa nabi Mohammad bukan nabi. Tuan berjuang sama angkatan dengan Imammalaysia dalam Pakatan Rakyat untuk menghapuskan kerajaan Barisan Nasional yang berteraskan UMNO. Kapal Singh juga seperjuangan dengan Tuan untuk menghapuskan orang2 Melayu UMNO.
    3. SAYA percaya Tuan telah terpedaya dan telah sesat terpukau oleh upah wang ringgit dan janji jawatan tinggi seperti menteri oleh Anwar Ibrahim. Oleh yang demikian, Tuan amat bersemangat menghentam UMNO.
    4. SAYA CADANGKAN TUAN BERMUHASABAH DIRI, insaf dan taubat nasoha. Saya berdoa Tuan dapat pulang ke pangkal jalan dan diberi HIDAYAH supaya tidak bermusuhan sesama islam dan tidak mengadu domba sesama orang2 islam. Wallahu alam.

    amin tan

  18. milshah's Gravatar milshah
    March 1, 2013    

    Assalamualaikum Tun,

    Its been a long time since I wrote to your blog. I was actually happy the last time I wrote, as overall the country was safe, the people was taken care of, the government was moving in the right direction and the economy growing ever strong. I also felt for all the years I wrote in your blog, I have said all the things I wanted to say. And so I took the opportunity when your blog was down for some time (which was due to hackers), to finally rest my writing to your blog. I do not want to sound like an old tape recorder saying the same things over and over again. I still do read your blog from time to time and the comments (although I don’t understand what some of them are talking about since I lost track).

    However, recent events have compelled me to write again. The current incursion by the militant group into Sabah is of concern. For one thing, the militant group is not a recognised entity. The militant group wants to be recognised as the Royal Sulu Army. My question is, is there a Sulu Government or country for it to be recognised as such? For example, the Malaysian Army is the army of Malaysia, the Philippines Army is the army of the Philipines. Where is the country known as Sulu? If they say it is in Mindanao, then that is not true, because that is part of the Philippines. If they say it is in Sabah, then that is also not true since Sabah is part of Malaysia. It also be noted that since the Philippines is a republic, therefore all types of monarchy cease to exist in the Philippines.

    Therefore, does the Sulu Sultanate exist? It may exist in the eyes of some of them who still hold dear to history, but in substance the Sulu government does not exist since it does not have the capacity nor recognised as a country. Therefore, how can a Sulu government that does not exist nor recognised by any other country lay claim to Sabah?

    During the formation of Malaysia, it was not Tunku nor Malaya that forced Sabah and Sarawak to join. Rather it was the Sabahan and Sarawakian themselves that wanted to join in the formation of Malaysia. And so the British formed the Cobbold Commission to conduct a vote to ascertain whether the Sarawakians and Sabahans wanted to join Malaysia or they still wanted to be under British rule. The result showed the Sarawakian and Sabahans voted to join in the formation of Malaysia. Therefore, it is wrong to say the British handed over Sabah to Malaysia. It was the Sabah people themselves that chose to join Malaysia. Because the Sabah people themselves voted to join Malaysia, by default Sabah gained independence from the British as well as the Sulu Sultanate. Had they wanted to still be with the Sulu Sultanate, they would have voted no and remain under British rule and when the term expires the British would hand over Sabah to the Sulu Sultanate. I suspect the current payment by Malaysia is out compassion and compensation for the great loss the Sulu sustained when the Sabahan voted to join Malaysia.

    And so now we have militants claiming to be from the Sulu Sultanate that is not recognied and does not exist anymore landing in Sabah. Their incursion with arms into the country is not an act being friendly. If Malaysia does not have an army, I doubt they would come in peace. Rather it is out of the knowledge they are outmatched and outgunned by the Malaysian Army that they say they come in peace.

    The Philippines have said they do not support the militants in Sabah. They have even said if the militants do not cooperate and return back, they will be prosecuted once they return. Similiary the opposition have also call for quick action to be taken against the militants as it endangers the safety and livelihood of Sabahan. It is also an act of agression by entering Malaysia illegally and with guns, bazookas and bombs. Even Sabahan also does not support these militants. Sufficient warning have been given to the militants with so many extensions for to leave. Since everyone (Malaysia, the Philippines, Sabahans,) wants the militants to leave, why is Malaysia still hesitant?

    Nobody supports the militants.

    I know it is good to be friendly with everyone, but I think there should be a limit that we can tolerate. Sometime people might step on our head if we try to be too friendly. It is clear the militant demand is that they want Sabah. It is also clear Malaysia nor Sabahan wants to give Sabah to the militants. Therefore, the government must be responsible enough to protect the sovereignty of Malaysia. That must be the Malaysian government top priority.

  19. February 28, 2013    

    7. Incidentally President Mugabe of Zimbabwe and President Bashir of Sudan would be arrested if they were to visit the US.

    Nothing wrong with that,

    dear Tun, Dr. Mahathir,

    because Warrants of Arrest have been issued for those two by the International Court of Justice in The Hague, so they would have to be arrested in Malaysia too if they ever sat foot on that territory.

    This is no good for your argument then.

    That people are arrested in the U.S.A. and the U.K. alike and detained there under dubious suspicions is unfortunately true. Both, the administrations of U.S.A. and of the U.K. suffer from Terror-Phobia so to speak, still fighting a war against terrorism as declared by George W. Bush at the time and, also unfortunately, the means will heal them the purposes to this extent. In this regard Justice has gone down the drain as it were. There are still people jailed in Guantanamo in Cuba without a trial and some of them for close to a decade by now.

    Leaves one to wonder whether Barack Obama will manage to close down Guantanamo during his second term in office. He has set out to risk head-on collisions with the Republicans this time, now that he has not to worry about re-election anymore.

    So many things are wrong world wide. Malaysia is blessed with it’s situation, well managing a peaceful co-habitation of different races and religions – an example to the world, really!

    Salam and Good Health, Tun!

    Alfred Willner

  20. mubarakchan's Gravatar mubarakchan
    February 28, 2013    

    Tun

    Aiyo, yo ! Most of our citizens had it so good during the Alliance/BN years that they think it is so easy to have a new and bright world as propagated by the Opposition. It is all rubbish. For those who knew Malaya from the 1920/30s to now will know the difference that it is easy to talk but very difficult to implement.

    I have to repeat that until 1972, the economy of Malaysia was governed by the Currency Board which was set up by the British all over the World including Palestine, Hong Kong etc. to have monetary hygiene. You spend what you earn. At 13 May 1969, the wealth of the Bumiputras was less than 5% because there was no hope they will ever be given opportunities to be rich. The Currency Board of Malaya, Singapore, North Borneo, Sarawak & Brunei was disbanded in 1972. The Bank Negara Malaysia became a full-fledged Central Bank of a developing country. Hence, from this point and within the context of the NEP, the BN Government as led by the UMNO and the 14 component parties created a bigger cake for all and through Tun’s 22 year administration, 750,000 households with extended families of 10 each amounts to 7.5 million souls. Whoever responsible for this huge socio-economic transformation should be given the Nobel Prize if there is no bias ! And each household has the potential to be a millionaire !

    Vote BN. All Malaysians especially the Malaysian Chinese. Ignore the Johnny-come-latelies who want to assume power and takeover all that had been created by all together with the BN as led by the UMNO with 14 component parties. The bigger cake as promised years ago is all around us.

  21. sudin's Gravatar sudin
    February 28, 2013    

    Salam Tun.

    A little error to my most recent posting, the corrected comment to read as follows:

    “When Rhodesia managed to change to a new government led by Robert Mugabe from the previous British descendants white ruling, the >90% coloured population were helpless to move forward due to every major economic activity were controlled by the white men which practiced discrimination indiscriminately!!

    The worst part, >95% fertile arable land were in the possession of the the white men!
    Farming activities were the single most familiar work that the Rhodesian coloured people were capable of doing, and the <5% remaining fertile land were definitely insufficient for all.

    Thus Mugabe decided to nationalise the white men owned land for the survival of his people. This created the wrath of the British government, and together with all the other major English speaking countries of the world, Mugabe was declared as a "white men's burden".

    Zimbabwe will never improve economically under Mugabe, say them!!

    HYPOCRITES!!!

  22. Fahmi's Gravatar Fahmi
    February 28, 2013    

    Salam to all.

    Kepada yg lain lain, tak payah layan lah comment saudara shaik itu. Baca dan senyum sahaja. Semua dye ckp betul, org lain salah. Semua dye tahu, org lain xtahu. Semua yg DSAI kata, betul katanya. Semua “fakta” ada padanya, kita ini seolah olah xtahu apa apa.

    Tun cakap ape pon, dye xkan percaya. Kita sama sama berdoa agar dye dilapangkan dada oleh Allah utk menerima hakikat yg sebenar, realiti yg sebenar. Disini, org berfikir dgn matang jauh lagi mahu bergaduh. Hujah dibalas dgn hujah, kalau hujah yg dulu xboleh nk jwb, anda patut rasa malu utk ke topik yg lain. Pointless kata Mat Salleh.

    Kesian kt saudara, kesian kesian. Do more Research ok? Jgn berkitabkan harakah,suara keadilan shj. Xadil lah kalau mcm tu. In Sha Allah anda akan bertemu dgn kebenaran. Amin..

    Sekian.

  23. sudin's Gravatar sudin
    February 28, 2013    

    Salam Tun.

    When Rhodesia managed to change to a new government led by Robert Mugabe from the previously 90% coloured population were helpless to move forward due to every major economic activity were controlled by the white men which practiced discrimination indiscriminately!!

    The worst part, >95% fertile arable land were in the possession of the the white men!
    Farming activities were the single most familiar work that the Rhodesian coloured people were capable of doing, and the <5% remaining fertile land were definitely insufficient for all.

    Thus Mugabe decided to nationalise the white men owned land for the survival of his people. This created the wrath of the British government, and together with all the other major English speaking countries of the world, Mugabe was declared as a "white men's burden".

    Zimbabwe will never improve economically under Mugabe, say them!!

    HYPOCRITES!!!

  24. amin tan's Gravatar amin tan
    February 28, 2013    

    Dear Tun,

    The Opposition tripartite collusion of PKR, PAS and DAP cannot, must not and should not be allowed to win the PRU 13 for the following compelling reasons

    1. For the Opposition to win the Malaysian General Election 13th with the majority seats in the Dewan Rakyat means a revolution of sorts in our beloved country. The outcome may be similar to that of Egypt which is still in turmoil with no end in sight.
    2. Opposition wins means there is uncertainty and risks which are not conducive to healthy business environment. Opposition victory at the poll would bring about unprecedented panic in the stock market and a sellout especially of government linked blue chips counters. The scenario is reminiscent of the 1997 Asian economic crisis. As a result, domino effect of business failures become widespread. The populace would be restless and the economic prospect and horizon is gloomy and dismal, to say the least.
    3. The outcome of choosing a government is not exactly like the final of a football match. The victorious football team triumphantly takes away the championship cup, does a victory lap and that is the end of the story. Should the Opposition wins the majority seat in parliament, that is the beginning of trouble for Malaysia.
    4. We do not have a precedence of Opposition winning the General Election in Malaysia. For the past 55 years we enjoyed political stability, relative racial harmony and economic well being and prosperity. Now we see the Oppositions are agitating and instigating dissent and hatred against the legitimate ruling coalition of Barisan National government.
    5. The seed of hatred and abhorrence of the ruling Barisan National has been indoctrinated daily during Opposition campaigning, foreign funded alternative media harping on baseless accusation of UMNO corruption as their clarion call and election slogan. All sorts of accusations are levelled against the BN, including murder of Mongolian prostitute to bribery of government minister and threatening and intimidating of material witnesses.
    6. This is tantamount to a built-up of anger equivalent to that of the French Revolution. The aftermath would be equally frightening. More than a million civil servants, police personnels and military officers may be fired and replaced by the Pakatan Rakyat supporters recruited from BERSEH rally, Mat rempit and Hindraf members who are ardent activists of the Opposition. The ensuing jubilation of the Opposition, the jeering, taunting and insults hurled at the vanquished BN supporters may bring about violent reaction and bloodshed in the streets of the major towns and cities.
    7. We are yet to witness unbridled democracy at its worst, anarchy, violence, chaos, mayhems, revenge and what evils in humans to surface. Malaysia would be in turmoil and upheaval in the event of a change of government. We would forever bid farewell to peace and prosperity in our beloved Motherland, Malaysia. Some of us may have to look for another Nanyang to rebuild life anew. Fiji? But Colonel Rabuka is waiting with a machine gun to shoot uninvited immigrants.

    amin tan

  25. mubarakchan's Gravatar mubarakchan
    February 28, 2013    

    Tun

    For those in the dark about what is what. Sime Darby plc was the first British big corporation to the controlled by the Bumiputras on free market terms. Strange to say 2 private Singaporean corporations assisted and were rewarded handsomely later. That was in 1976. The rest is history.

    Vote BN. All Malaysians especially the Malaysian Chinese. The BN as led by the UMNO and 14 component parties have done a lot for the citizens even before some of the Opposition were born. Do not be misled.

  26. mgpunya's Gravatar mgpunya
    February 28, 2013    

    YABhg Tun,

    When Datuk Seri Anwar Ibrahim formed PKR on a muliracial platform, he has lot the right to represent and protect the Malays because he’s the leader of all, although he may be a Malay. Malays must understand and accept this concept. The multiracial concept. The ” kalimah Allah ” is one good example. He cannot be seen on the sides of the Malays/Muslims.
    He is the leader of all races, the fact that he was bestowed the paramount leader or the huguan siou by the Kadazan Dusun prove this point. The Kadazan Dusun can no longer have a leader from their own race because they cannot be two paramount leader or huguan siou from amongst them. He represents them not just politically but also culturally, meaning, for example, in the event that he is served with “tapai” or rice wine, he must drink it by virtue of being their leader.

    If we accepted this concept, they will finally be only one leader from amongst us. If Indian used to have Datuk Samy Vellu as their leader once….that will be no more. Same goes with the other races. But, don’t get me wrong. Our leader need not necessarly be a Malay. He/she for all you know might be an Indian of origin or Chinese for that matter.

    – to be continued

  27. Tuntuah's Gravatar Tuntuah
    February 28, 2013    

    shaik.

    Aper ko nak sebenarnyer? Aku baca post ko dan aku tercari cari aper cerita sebenar post kau tu semua.

    Aku simpulkan ko nak syok sendiri.

    Sorilah shaik, aku tak tau aper yang ko nak bincangkan. Sori.

  28. sudin's Gravatar sudin
    February 28, 2013    

    Salam Tun.

    Kepada tuan Shaik,

    Nampaknya kamu ni dah boleh disamakan dengan penyokong2 tipikal Anwar yang hanya berani mengenalkan diri kemudian bersembunyi menggunakan keyboard!
    Rupa2nya kamu juga adalah seorang PENGECUT!

    Tolong jangan gunakan nama Allah dengan sewenang2nya.

    Saya ikhlas untuk berkenalan dan bertukar2 fikiran.
    Cermin diri sepenuhnya. Jika kebenaran yang kamu inginkan, saya telah memberi ruang untuk kamu mendapatkannya.
    Hanya tulis alamat email. Kalau itu pun tak berani, then you are also a gone case!!

  29. shaik mohd shaszari's Gravatar shaik mohd shaszari
    February 28, 2013    

    Assalamualaikum Wbt,

    1. `Ada yg komen` jgn dijatuhkan kerajaan Islam spt jatuhnya Hosni Mubarak, puppet A.S & Israel yg Munafik tetapi Muslim ! Sy amik contoh apa yg berlaku di Syria yg bukan semata2 konflik Sunni & Syiah. or Islam & Kristian, mmg betul Basyar xdemokratik, mmg betul rakyat dia tuntut besarkan lg ruang tuk demokrasi, sejak dr bapak dia lagi. Sedang Basyar bmazhab Alawite ! Ok di M`sia, rakyat minta besarkan lg demokrasi, sejak dr zaman bapak Najib lg, bersihkan keraguan daftar undi. Semua ni mmg lumrah tuntutan rakyat negara ke 3.

    2. Elit politik di Syria, Ex-Mesir, Ex-Libya sama jer dgn politik di M`sia or negara dunia ke 3 lain yg zalim, ganas, rasuah & rakus curi harta negara spt negara2 Islam yg tumbang akibat Arab Spring ! . Jika Iraq hanya eksport Petai, Jering & Cencaluk pasti Iraq xkan diserang ! Jika Iran just ada Budu & xdak Petrol & Gas maka Iran xkan dikenakan mcm2 sekatan ! Yg sebenarnya serang Iran, Syria & (Mesir selain pembangkang) ialah imperial Anglo-Amerika or bahasa kasar `kapitalis bertuhan untung maksima`, utk kuasai hasil bumi Iran, Syria & Mesir ! napa xserang Turki, kan Turki ada minyak, ada ker ? Napa Arab Saudi, Qatar, xdiserang, aman jer, sbb 2 negara ni barua setia AS spt ex-Mesir dulu, & AS plak tunduk pd Israel ! Sedang `2 `telaga minyak di Saudi & Qatar milik AS… M`sia & Brunei `2 budak setia` AS di rantau Melayu, malah Msia hantar askar ke Afghan bantu AS. Msia juga sdg bantu Arab saudi redakan api kebangkitan rakyat Bahrain tuntut demokrasi b4 terjadinya ala `Arab Spring` tuk tukar pemimpin. M`sia blh berdagang dgn Israel senyap2 & lantik pula perunding yahudi APCO tuk bantu naikkan imej PM ! Xcaya gi check kat kdutaan Saudi & Qatar bila dorg nak election ?

    3. Apa yg bezakan kita ngan Syria, yg bagus pada hemat sy, Basyar & bapak dia dari dlu terang2 sokong angkat senjata bg sokongan kpd perjuangn Hisbullah & Hamas lwn Israel, means xtunduk pada AS. Syria & Iran sama2 tentang Israel dr dulu, so b4 Amerika dpt jatuhkan Iran, Syria mesti dijatuhkan dulu. Pandangan sy, rakyat Syria dlm masa sama ingin dr dulu lg nak jatuhkan Hafez melalui sistem demokrasi & anaknya Basyar yg kotor dlm pemerintahan walau baiknya Syria Vs Israel. Sama cternya rakyat Iraq yg bencikan Saddam walau ex-Iraq anti barat.

    4. Rakyat M`sia wajib bangkit lawan kjaan yg terang2 menipu pilihanraya tuk kekal bkuasa kaut kekayaan negara tuk peribadi masing2 ngan alasan jaga `bangsa`& agama…apapun correct, Syria jauh lebih kejam tangani rakyatnya yg mmberontak dlm masa sama Msia xkurg kejamnya tangani rakyat yg lawan mereka melalui tuntutan demokrasi, cuma kita lebih buruk lg dr Syria, pemimpin kter ber `sunnah wal jamaah` tp gunakan nama agama menjadi pemuka agama.

    5. Huru hara di Mesir sudah bleh diduga coz Dr Morsi perlu lwn saki baki barua Hosni Mubarak yg masih kuasai Mahkamah, pihak2 berkuasa dll. Ya betul kerajaan Hosni Mubarak Islam & ditumbang oleh parti Islam pimpinan Dr Morsi al-Hafiz, beliau pernah mringkuk dipenjara zaman Hosni sptmana juga Reccep Tayyip Endorgan, & Anwar Ibrahim juga bekas banduan politik dgn tuduhan negara masing2 bagi menutup mulut mereka2 ini !

    6. Negara kecoh bila DSAI ungkap ayat “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians” konon DSAI ejen Israel & AS. Sedang Reccep Tayyip Endorgan lawat Israel pd 2005 bawa delegasi usahawan berdagang dgn Israel & jalin hubungan dgn PM Israel Simon Peres ! Tetapi ketika `Forum Ekonomi Dunia 2009` yg hangat isu `GAZA` dibom, Tayyp berkata `Turkey would have done the same if rockets had been hitting Istanbul from Israel ! ` & bertekaklah dia dgn Simon Peres dgn berkata ” Mr Peres, you are older than I am. Maybe you are feeling guilty & that is why you are raising your voice. When it comes to killing you know it too well. I remember how you killed the children on beaches…” `Upon the moderator’s reminder that they needed to adjourn for dinner, Erdogan left the panel`….Lihat betapa berani pemimpin ini, persahabatan ekonomi xhalang beliau utk kutuk keras berhadapan dgn Israel, bukan spt Malaysia yg lawat GAZA tetapi xiktiraf kerajaan HAMAS & pulang ke Malaysia dilaungkan rakyat sbg PEJUANG UMAT ? Talam 2 muka ! Najib, berani kritik Israel berhadapan ?

    Kesimpulan, SPR dakwa dorg telus tapi if parti lain yg btanding bg bukti adanya daftar pemilih yg ragu2 tetapi still xdak tindakan maknanya menipulah tu. http://www.jpn.gov.my/sites/default/files/pdf/keratanakhbar/sabah21092010.pdf `PTI miliki mykad palsu kena setahun` bertarikh 21/09/2010 & cuba masukkan i/c palsu PATI Sabah tu kat `daftar pemilih SPR` & anda akan dapati selain hampir 3 tahun PATI ni didakwa tapi namanya still lagi sah bakal pemilih hasil PROJECT MAHATHIR !. Byk lg cth blh attach tp tu xubah pendirian hangpa. Teringat ucapan DSAI dulu2 dlm UMNO ` Inilah Satu2nya Parti Yg Dapat Membela Nasib Org2 Kita`…:)

    Allah lebih mengetahui….

  30. shaik mohd shaszari's Gravatar shaik mohd shaszari
    February 28, 2013    

    Assalamualaikum Wbt,

    1. `Ada yg komen` jgn dijatuhkan kerajaan Islam spt jatuhnya Hosni Mubarak, puppet A.S & Israel yg Munafik tetapi Muslim ! Sy amik contoh apa yg berlaku di Syria yg bukan semata2 konflik Sunni & Syiah. or Islam & Kristian, mmg betul Basyar xdemokratik, mmg betul rakyat dia tuntut besarkan lg ruang tuk demokrasi, sejak dr bapak dia lagi. Sedang Basyar bmazhab Alawite ! Ok di M`sia, rakyat minta besarkan lg demokrasi, sejak dr zaman bapak Najib lg, bersihkan keraguan daftar undi. Semua ni mmg lumrah tuntutan rakyat negara ke 3.

    2. Elit politik di Syria, Ex-Mesir, Ex-Libya sama jer dgn politik di M`sia or negara dunia ke 3 lain yg zalim, ganas, rasuah & rakus curi harta negara spt negara2 Islam yg tumbang akibat Arab Spring ! . Jika Iraq hanya eksport Petai, Jering & Cencaluk pasti Iraq xkan diserang ! Jika Iran just ada Budu & xdak Petrol & Gas maka Iran xkan dikenakan mcm2 sekatan ! Yg sebenarnya serang Iran, Syria & (Mesir selain pembangkang) ialah imperial Anglo-Amerika or bahasa kasar `kapitalis bertuhan untung maksima`, utk kuasai hasil bumi Iran, Syria & Mesir ! napa xserang Turki, kan Turki ada minyak, ada ker ? Napa Arab Saudi, Qatar, xdiserang, aman jer, sbb 2 negara ni barua setia AS spt ex-Mesir dulu, & AS plak tunduk pd Israel ! Sedang `2 `telaga minyak di Saudi & Qatar milik AS… M`sia & Brunei `2 budak setia` AS di rantau Melayu, malah Msia hantar askar ke Afghan bantu AS. Msia juga sdg bantu Arab saudi redakan api kebangkitan rakyat Bahrain tuntut demokrasi b4 terjadinya ala `Arab Spring` tuk tukar pemimpin. M`sia blh berdagang dgn Israel senyap2 & lantik pula perunding yahudi APCO tuk bantu naikkan imej PM ! Xcaya gi check kat kdutaan Saudi & Qatar bila dorg nak election ?

    3. Apa yg bezakan kita ngan Syria, yg bagus pada hemat sy, Basyar & bapak dia dari dlu terang2 sokong angkat senjata bg sokongan kpd perjuangn Hisbullah & Hamas lwn Israel, means xtunduk pada AS. Syria & Iran sama2 tentang Israel dr dulu, so b4 Amerika dpt jatuhkan Iran, Syria mesti dijatuhkan dulu. Pandangan sy, rakyat Syria dlm masa sama ingin dr dulu lg nak jatuhkan Hafez melalui sistem demokrasi & anaknya Basyar yg kotor dlm pemerintahan walau baiknya Syria Vs Israel. Sama cternya rakyat Iraq yg bencikan Saddam walau ex-Iraq anti barat.

    4. Rakyat M`sia wajib bangkit lawan kjaan yg terang2 menipu pilihanraya tuk kekal bkuasa kaut kekayaan negara tuk peribadi masing2 ngan alasan jaga `bangsa`& agama…apapun correct, Syria jauh lebih kejam tangani rakyatnya yg mmberontak dlm masa sama Msia xkurg kejamnya tangani rakyat yg lawan mereka melalui tuntutan demokrasi, cuma kita lebih buruk lg dr Syria, pemimpin kter ber `sunnah wal jamaah` tp gunakan nama agama menjadi pemuka agama.

    5. Huru hara di Mesir sudah bleh diduga coz Dr Morsi perlu lwn saki baki barua Hosni Mubarak yg masih kuasai Mahkamah, pihak2 berkuasa dll. Ya betul kerajaan Hosni Mubarak Islam & ditumbang oleh parti Islam pimpinan Dr Morsi al-Hafiz, beliau pernah mringkuk dipenjara zaman Hosni sptmana juga Reccep Tayyip Endorgan, & Anwar Ibrahim juga bekas banduan politik dgn tuduhan negara masing2 bagi menutup mulut mereka2 ini !

    6. Negara kecoh bila DSAI ungkap ayat “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians” konon DSAI ejen Israel & AS. Sedang Reccep Tayyip Endorgan lawat Israel pd 2005 bawa delegasi usahawan berdagang dgn Israel & jalin hubungan dgn PM Israel Simon Peres ! Tetapi ketika `Forum Ekonomi Dunia 2009` yg hangat isu `GAZA` dibom, Tayyp berkata `Turkey would have done the same if rockets had been hitting Istanbul from Israel ! ` & bertekaklah dia dgn Simon Peres dgn berkata ” Mr Peres, you are older than I am. Maybe you are feeling guilty & that is why you are raising your voice. When it comes to killing you know it too well. I remember how you killed the children on beaches…” `Upon the moderator’s reminder that they needed to adjourn for dinner, Erdogan left the panel`….Lihat betapa berani pemimpin ini, persahabatan ekonomi xhalang beliau utk kutuk keras berhadapan dgn Israel, bukan spt Malaysia yg lawat GAZA tetapi xiktiraf kerajaan HAMAS & pulang ke Malaysia dilaungkan rakyat sbg PEJUANG UMAT ? Talam 2 muka ! Najib, berani kritik Israel berhadapan ?

    Kesimpulan, SPR dakwa dorg telus tapi if parti lain yg btanding bg bukti adanya daftar pemilih yg ragu2 tetapi still xdak tindakan maknanya menipulah tu. http://www.jpn.gov.my/sites/default/files/pdf/keratanakhbar/sabah21092010.pdf `PTI miliki mykad palsu kena setahun` bertarikh 21/09/2010 & cuba masukkan i/c palsu PATI Sabah tu kat cni http://daftarj.spr.gov.my/DaftarjBM.aspx & anda akan dapati selain hampir 3 tahun PATI ni didakwa tapi namanya still lagi sah bakal pemilih hasil PROJECT MAHATHIR !. Byk lg cth blh attach tp tu xubah pendirian hangpa. Teringat ucapan DSAI dulu2 dlm UMNO ` Inilah Satu2nya Parti Yg Dapat Membela Nasib Org2 Kita`…:)

    Allah lebih mengetahui….

  31. sudin's Gravatar sudin
    February 28, 2013    

    Salam Tun.

    Kepada tuan Shaik, adik ‘Ahmad’ (si ‘polo’ tu tak perlu kerana sudah terlalu sesat yang tidak boleh diperbetul!),

    Saya ingin memberi sedikit pengenalan diri untuk Hj Amin Tan (harap Hj Amin tidak keberatan memberi kebenaran).

    Beliua seorang yang ceria dan berjaya serta mempunyai satu keluarga bahagia dan anak2 yang berupaya untuk melonjakkan Malaysia supaya terus maju kehadapan.
    Hj Amin adalah 100% keturunan Cina dan tidak sedikitpun lupa akan hakikat tersebut, dan sentiasa tertanam dihati dengan semangat waja bahawa dia juga adalah 100% rakyat Malaysia.

    Terus terang saya nyatakan disini bahawa Hj Amin BUKAN LAWAN KAMU kerana setelah membaca komen2 yang kamu berikan saya pasti dia punyai sifat2/kelebihan yang tak setanding dengan kamu dalam hal2 berikut:
    Keugamaan, semangat Malaysia, keikhlasan menolong Melayu, kemuliaan hati serta humble, pengetahuan hal ehwal dunia, tidak beririhati, dan sentiasa berkata/menulis tentang kebenaran semata2 bukannya direka2 atau menyebar fitnah.

    Kalau kalian sudi untuk bertemu dan berkenalan dengan Hj Amin, harap tuliskan alamat email dan kita akan sama2 menemui beliau.
    Saya pasti kamu akan berasa malu pada diri sendiri satelah mengenali dan mengetahui perwatakan beliau!

  32. balance's Gravatar balance
    February 28, 2013    

    Dr Jafri

    Nice joke!!

    Here is another joke:
    You are so so so right DR. M pass all Malaysian wealth to all Malaysian Chinese only until now Petronas, Maybank, TNB, TM, CIMB, Sime Darby, Proton, Perodua, UMW, MAS, Khazanah & etc belongs to Malaysian Chinese. Ha ha ha

    something for you to think
    Who were the tin miners, rubber estate owners & traders, rice millers, sugar, spice, canned food traders before Independence?
    Did Dr.M take away those above mentioned and give to Malays or give more to Chinese?

    Nice day to you

  33. mubarakchan's Gravatar mubarakchan
    February 28, 2013    

    Tun

    Further, after their own King walloped them and followed by the Communists, the military junta took over and walloped them with the support of NATO. Xeno is a Greek like the ancient Malay saying, ‘ A bean who forgets its pod ‘.

    To all Bloggers, Tun did not enrich the Malaysian Chinese at the expense of the Bumiputras. Remember the promise, a bigger cake for all ! From 1957 to 2003, 750,000 middle income households were created and each has the potential to be millionaires. Go and count ! In the same period, Singapore under Lee Kuan Yew, 1959 to 2013, 100% indigenous population dropped to 62% and by 2030 to 45% ! Vide. Singapore Government White Paper on Population. Do not be brainwashed. Malaysia is a runaway success in human terms and Singapore a runaway failure. A failed State. Where is the compassion to care for its citizens. Money! Money!

    Vote the BN. All Malaysians especially the Malaysian Chinese. There is no two ways about this. Whoever wants to change the Government has to prove THAT THEY THEMSELVES ARE LIKE CAESAR’S WIFE, BEYOND REPROACH !!! Please show us the citizens !

  34. zackdaryl's Gravatar zackdaryl
    February 28, 2013    

    yes he is nothing! There are many things which r more important to do. Asik layan tengok org2 macam Shaikh tu, habih la Malaysia ni. Jgn dok tuduh org menipu macam hang tu mulia sgt. Nobody dies as a virgin.

  35. amin tan's Gravatar amin tan
    February 28, 2013    

    Salam Tun,
    Izinkan saya petik posting Tuan Shaik Mohd Shaszari seperti dibawah,
    “”shaik mohd shaszari
    February 28, 2013 at 9:39 AM | Permalink
    `KETIKA KUAT MENIPU. KETIKA LEMAH LAGI BANYAK TIPU`

    `What happened to YB Xenophon of Australias nothing` ? XENOPHON dituduh bahayakan negara walhal hanya turun sbg pemerhati bebas pantau SPR yg motifnya memenangkan BN, tetapi penjenayah besar yg lari dr Filipina disorokkan ? MALAYSIA LAW OF THE JUNGLE ! PERBICARAAN PALING CEPAT DIDUNIA !

    1) Amalilio, penjenayah dikehendaki Filipina terlibat kes tipu RM895 juta `skim cepat kaya` & lari ke Sabah.

    2) Anak saudara KM Sabah Musa Aman & Menteri Luar Anifah Aman yg ditahan ejen Siasatan Filipina (NBI) di Ranau.

    3) B4 naik flight, Polis kita tahan mereka, alasan Amalilio warga Malaysia miliki mykad palsu ? 25 Jan tarikh didakwa, 4 Feb after mengaku bersalah & dijatuhi hukuman penjara 2 tahun pada hari sama !

    4) RCI Sabah membuktikan Tun terlibat langsung walau tahu sifat Tun yg akan menunding jari salahkan org lain spt DSAI. Spt dakwaan Tun bahawa Tunku pun patut disiasat coz bg kewarganegaraan kpd 1 juta rakyat dlu, namun Tunku xtipu spt Tun yg jalankan projek IC saat2 menjelang GE pada 1994 tujuan tumbangkan kerajaan Pembangkang (PBS) pimpinan Pairin Kitingan. Antara pengkhianat negara terlibat selain Tun, ialah (ex SetPol Dr M), Tan Sri Ab Aziz Shamsuddin & (ex Timbalan Menteri Dalam Negeri), (Tan Sri) Megat Junid (Megat Ayub)

    5) Apabila dtg musim Maulid Nabi kita ckp soal Nabi & teladan dlm kepimpinan. Nama Nabi s.a.w hanya sekadar modal politik sedapkan bicara di dpn rakyat. Di mana Nabi & kepimpinan negara umat Islam kita dlm amalkan sunnah nabi ?! Semasa perang Badar, tentera Islam mempunyai jumlah kenderaan yg sgt terhad. 70 ekor unta dikongsi oleh kira2 300 orang tentera. Nabi berkongsi dgn ‘Ali Abi Talib & Abu Lubabah. Memandangkan pangkat Nabi & mereka berdua lebih muda dari Nabi maka mereka minta agar Nabi shj yg gunakan unta tersebut. Namun, dengarlah jawapan Nabi s.a.w kpd mereka:
    “Tidaklah kamu berdua lebih kuat daripadaku, & tidak juga aku org yang paling kurang memerlukan pahala dibanding kamu berdua” (Riwayat Ahmad, Ibn Hibban) . Pemimpin bukan pelacur yg menjual diri bg mendapat upah undi. Pemimpin x boleh tipu rakyat dgn pemberian yg mengkaburkan spt `BR1M`apatah lg menipu utk terus berkuasa bg dptkan undi sedang kesemua itu x dibina atas kejujuran terhadap negara. Lagi buruklah jika calon yg menang dgn cara menipu & berhadapan rakyat mengguna pula agama utk modal politik !

    Kesimpulan, `Ketika Kuat Pun Menipu, Lemah Lagi Banyak Tipu`. Hosni Mubarak bukan jatuh melalui peluru sesat/ mati di bom spt Altantunya, tetapi internet…Jgn cerita tentang SPR telus lah tumbangnya kerajaan2 negeri 2008, tapi jika SPR bersih nescaya lebih byk lagi yg tumbang. Bukan soal menumbangkan sesiapa, tetapi soal telus & biarkan rakyat menentukan jika PR / BN yg patut dihukum.

    Allah lebih mengetahui apa yg kamu sorokkan….””

    Kepada Tuan Shaik Mohd Shaszeri,

    Tuan nampak cepat menuduh orang lain menipu dan menyorok. Apakah bukti yang Tuan kemukakan yang SPR menipu, BR1M menipu dan semua orang menipu. Seronok sangat
    ke Tuan hendak tengok jatuhnya kerajaan islam dan Melayu seperti jatuhnya kerajaan Hosni Mubarak. Tahu kah Tuan bahawa negara Mesir masih huru hara sampai sekarang. Menang kalah, kekal dan jatuhnya sesebuah kerajaan bukan seperti macam main bola sepak final. Cuba Tuan bayangkan akibat kekalahan Perikatan pada piihanraya 1969. Rusuhan dan pembunuhan antara kaum telah berlaku dan ramai rakyat jelata, jiran tetangga yang tidak berdosa menjadi mangsa perbalahan kaum, gara2 penghinaan orang2 Cina yang menang terhadap orang2 Melayu yang kalah, dengan laungan ‘Melayu balik kampong!!!’, Melayu bodoh, malas dan lain2 kata2 kesat’ Kali ini mungkin tambah ‘Melayu tipu, BR1M tipu dan SPR TIPU’.
    Cuba Tuan perhatikan sekarang benih anti islam dan anti Melayu menjadi semakin lantang dibantu oleh petualang dan pembelot agama dan bangsa seperti Tuan.
    Sudah2lah menuduh sesama islam yang bukan2 dan tanpa bukti yang sahih.
    BR1M iaitu BANTUAN RAKYAT SATU MALAYSIA. Bantuan ini diadakan dengan niat ikhlas dan baik untuk membantu rakyat Malaysia yang miskin tanpa kira kaum. Ianya dilakukan mengikut undang2 dan saksama. Tidak patut sama sekali untuk sesiapa yang dengki, buruk sangka dan memburuk2kan bantuan murni ini.

    amin tan

  36. Dr Jafri's Gravatar Dr Jafri
    February 28, 2013    

    Sdr Balance,

    Yes, of course. One of the “right-est” thing that Tun did during his admin was to empower and enrich the Chinese economy, at the expense of the Malay hegemony.

  37. Tired's Gravatar Tired
    February 28, 2013    

    Salam Tun.

    Tumpang lalu; terima kasih, Tun!

    Salam, Sdr Shaik Mohd Shaszari,

    Sdr komen, “shaik mohd shaszari February 28, 2013 at 9:39 AM “Xenophon” “5) Apabila dtg musim Maulid Nabi kita ckp soal Nabi & teladan dlm kepimpinan. Nama Nabi s.a.w hanya sekadar modal politik sedapkan bicara di dpn rakyat. Di mana Nabi & kepimpinan negara umat Islam kita dlm amalkan sunnah nabi ?!” Betul ker ni?

    1. Pesan Rasulullah SAW yang bermaksud, “Sesiapa yang menutup aib manusia lain di dunia, nescaya Allah akan menutup aibnya pada hari akhirat.” (Hadis riwayat Muslim)

    2. Baginda Rasulullah SAW bertanya kepada Muaz bin Jabal yg diutuskan ke Yaman sebagai Hakim, “Apabila kamu dihadapkan dengan sesuatu masalah, bagaimana engkau menghukum?” Muaz menjawab, “Aku menghukum seperti dalam al-Quran.” Baginda bertanya lagi, “Jika tidak ada dalam kitab?” Jawab Muaz, “Aku menghukum seperti yang ada dalam Sunnah Rasul.” Baginda meneruskan soalannya, “Jika tiada dalam Sunnah Rasul?” Kata Muaz, “Aku akan berijtihad berdasarkan fikiranku.” Lalu Baginda menepuk dada Muaz sambil berkata, “Pujian bagi Allah yang memberikan taufik kepada perutusan Rasul seperti mana yang diredai oleh Rasulnya.”

    3. Allah SWT telah mengingatkan kita dalam Surah Yunus Ayat 36 dengan menegaskan, ‘‘Prasangka itu tidak mendatangkan kebenaran apa pun.”

    4. Firman Allah SWT dalam Surah An-Nahl Ayat 125 yang bermaksud, “Serulah (manusia) kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang lebih baik.”

    5. Firman Allah SWT dalam Surah Ali-Imran Aayat 103 yang mengingatkan, “Dan berpegang teguhlah kamu sekalian dengan tali (agama) Allah dan janganlah kamu bercerai-berai dan ingatkan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu bermusuh-musuhan, maka Allah menjinakkan hati kamu lalu jadikan kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang yang bersaudara, pada hal dahulunya kamu telah berada di jurang neraka, maka Dia menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan kepadamu ayat-ayat agar kamu mendapat petunjuk.”

    6. Firman Allah SWT dalam Surah Thaha Ayat 44 yang bermaksud, ‘‘Berbicaralah kalian berdua kepadanya (Firaun) dengan kata-kata yang lemah lembut, mudah-mudahan ia ingat atau takut.”

    7. Surah Ali-Imran Ayat 104 dan 105 sebagai pegangan, maksudnya, “Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang mengajak kepada kebajikan dan menyuruh kepada makruf dan mencegah dari kemungkaran dan mereka itulah orang-orang yang beruntung. Dan janganlah kamu seperti orang-orang yang bercerai-berai dan berselisih sesudah datang keterangan yang jelas kepada mereka dan mereka itulah orang-orang yang akan mendapat azab yang berat.”

    8. Rasulullah SAW bersabda, ‘‘Percakapan orang yang berakal muncul dari balik hati nuraninya. Maka ketika hendak berbicara, terlebih dahulu ia kembali pada nuraninya. Apabila ada manfaat baginya, dia harus bercakap dan apabila ia boleh mendatangkan keburukan, maka dia hendaklah tidak melafazkannya. Sesungguhnya hati orang yang bodoh berada di mulut, ia berbicara sesuai apa sahaja yang dia mahukan

    Sekian, Tun. Wassalam.

  38. balance's Gravatar balance
    February 28, 2013    

    tun,

    You done many great things and when you are right then you will always be right lah but when you are wrong you should feel wrong too..
    the I/C project is wrong and it will always be wrong. only one-sided winner in this project, you and gang win but all others lose.
    example: KLCC and KLIA are right and will always be right

  39. Dr Jafri's Gravatar Dr Jafri
    February 28, 2013    

    Shaik dah kantoi !

    Sama macam mentor dia Shaik Anwar al Juburiyyah, bila da kantoi putar cerita baru. Tapi berapa kali mau putar da?

    Shaik baca ulasan Sdr Makhluk Halus ni dulu [ http://chedet.cc/?p=922#comment-112424 ] , dan jawap, lepas tu barulah boleh Shaik sambung cerita dan auta … :)

    Tips: Shaik jangan lupa bawa “Karipap Daging” kalau jumpa Anwar. Hehe

  40. shaik mohd shaszari's Gravatar shaik mohd shaszari
    February 28, 2013    

    `KETIKA KUAT MENIPU. KETIKA LEMAH LAGI BANYAK TIPU`

    `What happened to YB Xenophon of Australias nothing` ? XENOPHON dituduh bahayakan negara walhal hanya turun sbg pemerhati bebas pantau SPR yg motifnya memenangkan BN, tetapi penjenayah besar yg lari dr Filipina disorokkan ? MALAYSIA LAW OF THE JUNGLE ! PERBICARAAN PALING CEPAT DIDUNIA !

    1) Amalilio, penjenayah dikehendaki Filipina terlibat kes tipu RM895 juta `skim cepat kaya` & lari ke Sabah.

    2) Anak saudara KM Sabah Musa Aman & Menteri Luar Anifah Aman yg ditahan ejen Siasatan Filipina (NBI) di Ranau.

    3) B4 naik flight, Polis kita tahan mereka, alasan Amalilio warga Malaysia miliki mykad palsu ? 25 Jan tarikh didakwa, 4 Feb after mengaku bersalah & dijatuhi hukuman penjara 2 tahun pada hari sama !

    4) RCI Sabah membuktikan Tun terlibat langsung walau tahu sifat Tun yg akan menunding jari salahkan org lain spt DSAI. Spt dakwaan Tun bahawa Tunku pun patut disiasat coz bg kewarganegaraan kpd 1 juta rakyat dlu, namun Tunku xtipu spt Tun yg jalankan projek IC saat2 menjelang GE pada 1994 tujuan tumbangkan kerajaan Pembangkang (PBS) pimpinan Pairin Kitingan. Antara pengkhianat negara terlibat selain Tun, ialah (ex SetPol Dr M), Tan Sri Ab Aziz Shamsuddin & (ex Timbalan Menteri Dalam Negeri), (Tan Sri) Megat Junid (Megat Ayub)

    5) Apabila dtg musim Maulid Nabi kita ckp soal Nabi & teladan dlm kepimpinan. Nama Nabi s.a.w hanya sekadar modal politik sedapkan bicara di dpn rakyat. Di mana Nabi & kepimpinan negara umat Islam kita dlm amalkan sunnah nabi ?! Semasa perang Badar, tentera Islam mempunyai jumlah kenderaan yg sgt terhad. 70 ekor unta dikongsi oleh kira2 300 orang tentera. Nabi berkongsi dgn ‘Ali Abi Talib & Abu Lubabah. Memandangkan pangkat Nabi & mereka berdua lebih muda dari Nabi maka mereka minta agar Nabi shj yg gunakan unta tersebut. Namun, dengarlah jawapan Nabi s.a.w kpd mereka:
    “Tidaklah kamu berdua lebih kuat daripadaku, & tidak juga aku org yang paling kurang memerlukan pahala dibanding kamu berdua” (Riwayat Ahmad, Ibn Hibban) . Pemimpin bukan pelacur yg menjual diri bg mendapat upah undi. Pemimpin x boleh tipu rakyat dgn pemberian yg mengkaburkan spt `BR1M`apatah lg menipu utk terus berkuasa bg dptkan undi sedang kesemua itu x dibina atas kejujuran terhadap negara. Lagi buruklah jika calon yg menang dgn cara menipu & berhadapan rakyat mengguna pula agama utk modal politik !

    Kesimpulan, `Ketika Kuat Pun Menipu, Lemah Lagi Banyak Tipu`. Hosni Mubarak bukan jatuh melalui peluru sesat/ mati di bom spt Altantunya, tetapi internet…Jgn cerita tentang SPR telus lah tumbangnya kerajaan2 negeri 2008, tapi jika SPR bersih nescaya lebih byk lagi yg tumbang. Bukan soal menumbangkan sesiapa, tetapi soal telus & biarkan rakyat menentukan jika PR / BN yg patut dihukum.

    Allah lebih mengetahui apa yg kamu sorokkan….

  41. sibotak's Gravatar sibotak
    February 28, 2013    

    MUSLIMS WORLD LACKS MILITARY
    THUS THEIR VOICE IS NOT HEARD

    ORGANIZATION OF THE ISLAMIC COMMITTEE O.I.C
    MUST BUILT MILITARY NOT JUST A COMMITEE

    IT IS THE FAILURE OF IRAQ , LIBYA OF MILITARY DEFENSES
    THAT FAILED THEM
    NOT SADDAM , NOT GADDAFI

    NORTH KOREA SHOULD BE THE MODAL OF THE WORLD
    DESPITE THEIR PEOPLE POVERTY
    STILL THEIR MILITARY EXISTANCE FEARED AMERICA
    HONORED NORTH KOREA TILL NOW

    IT IS NOT OF THRUTH
    IT IS OF STRENGHT & STRONG
    THAT MAKE AMERICA LOOKS RIGHT
    REGARDLESS
    THE WHOLE WORLD KNOWS WHAT AMERICA DID WAS WRONG

  42. mubarakchan's Gravatar mubarakchan
    February 28, 2013    

    Tun

    Xenophon is a Greek or Grecian (as President Bush Jr called them). The Greeks were conquered by the Turks of the Ottoman Empire, 1492 to 1918. Hitler walloped them in 1941. In the late 1940s their own King walloped them followed by the Communists. By the 1960s, the migrated to Oz in droves setting up Italian restaurants but not Greek. A few years ago, the Greeks were walloped again on Cyprus by the Turks. The Greeks hate Muslims. Xenophon=Erdogan ? Xeno should go to London to protest against the British for keeping their Elgin Marbles the centrepiece of the British Museum, to Athens to sort out the mess like claiming from the Honourable Chancellor Merkel bills for cleaning and renovating the ancient marbles or to Berne to investigate why there are over 2,000 Greek Swiss bank accounts. The Greeks out-lasted the Spartans of Sparta who never got married. Vide. Singapore Business Times S. Rajaratnam. 1982 ‘ Athens and Sparta’ when Singapore was promoting the ‘Rugged Society’ Remember ?

    Vote BN. All Malaysians especially the Malaysian Chinese. Stand united and vote as one to keep out busybodies !

  43. Tuntuah's Gravatar Tuntuah
    February 27, 2013    

    melayu dah lama tunggu dah
    dulu dgn hindraf
    masjid kat batu cave asik jadi mangsa masa thaipusam.
    buat la bising
    hbt sekali buat la bisng
    sbb melayu dah bosan dgn kecoh kecoh ni

  44. sudin's Gravatar sudin
    February 27, 2013    

    Salam Tun.

    As the name suggests, this sexnophon is very much linked to the sex maniac Anwar!
    Are they also brothers in se_?

    Malaysia should have chased out that ikan yu too, the little shark that prey on Singapura Malays, when he came to celebrate the PR wins in Penang and Kelantan.
    Maybe N.Ajis and other PAS leaders should return the courtesy call of ikan yu and visit Singapura’s victorious Labour party candidates!
    I can still recall & visualize the proud looks of N.Ajis while HUGGING that kafir laknat ikan yu, who is indisputably anti-Malay and anti-Islam!!

  45. amin tan's Gravatar amin tan
    February 27, 2013    

    Dear Tun,

    Bravo Dr Jafri, enjoyable to read your posting. As for last sentence , I would write flies and shit are attracted to Vell Paari because they are of the same category.

    Dr Jafri
    February 27, 2013 at 7:52 PM | Permalink
    There are people in Malaysia who can view the US system and govt with pride and love, where their infatuation with the Mat Salleh knows no bound, like Anwar to Soros or Village People to Anwar.

    Illustratively, their dubious affinity is not unlike a blonde Chinese woman flirting particularly for a Caucasian man’s attention in a crowded bar in downtown Singapore, and despite Vell Paari’s loud dress and mouth, he could do nothing to arouse her or her attention but only to a disdained distraction of the pariah kind. Vell Paari is so confused why Xenophone gets all the chicks, but he only gets all the bills. This is so un-happening for a Tamil movie director of strategy. Ayoyo … Cut !!!

    It is one of the surprises of creation, but then every created being loves something. The fly loves shit, whilst the bee loves honey.

    And then again, in an isolated stinking case, even fly and shit avoid Vell Paari.””

    amin tan

  46. Dr Jafri's Gravatar Dr Jafri
    February 27, 2013    

    There are people in Malaysia who can view the US system and govt with pride and love, where their infatuation with the Mat Salleh knows no bound, like Anwar to Soros or Village People to Anwar.

    Illustratively, their dubious affinity is not unlike a blonde Chinese woman flirting particularly for a Caucasian man’s attention in a crowded bar in downtown Singapore, and despite Vell Paari’s loud dress and mouth, he could do nothing to arouse her or her attention but only to a disdained distraction of the pariah kind. Vell Paari is so confused why Xenophone gets all the chicks, but he only gets all the bills. This is so un-happening for a Tamil movie director of strategy. Ayoyo … Cut !!!

    It is one of the surprises of creation, but then every created being loves something. The fly loves shit, whilst the bee loves honey.

    And then again, in an isolated stinking case, even fly and shit avoid Vell Paari.

  47. HBT456's Gravatar HBT456
    February 27, 2013    

Leave a Reply

UserOnline

Users: Lucy25V813946022, Nraisha, joetamchi, 193 Guests, 8 Bots

Recent Comments

Archives